טבח מחריד בעיר החרדית

פיגוע אכזרי בפארק באלעד: 3 נרצחים, פצועים קשה ואנוש

שלושה נרצחו בפיגוע טרור רצחני בעיר אלעד • מחבלים חמושים בגרזן ובנשק חם פגעו למוות בעוברי אורח בעיר החרדית. מספר פצועים נוספים במקום פונו לבית החולים, העיריה: להסתגר בבתים (ארץ)

הזירה באלעד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פיגוע טרור קשה באלעד: מחבלים החמושים בגרזן ובנשק חם פגעו הערב (חמישי) במספר עוברי אורח בעיר החרדית אלעד, בכמה זירות בפארק ברחוב אבן גבירול.

מותם של שלושה נקבע בתוך זמן קצר. בנוסף ישנם מספר פצועים בדרגות שונות, בהם במצב קשה ואנוש. ארגון הטרור חמאס בירך על הפיגוע.

המחבלים טרם נתפסו. חשד כי נמלטו ברכב ומצוד מתנהל אחר הרכב. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים הינם פלסטינים תושבי יהודה ושומרון. במשטרה ביקשו מהציבור שלא להגיע לזירה.

זירת הפיגוע באלעד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"על כל אירוע חריג, דמויות ורכבים חשודים יש לדווח מיידית למוקד החירום של המשטרה", ביקשה המשטרה הערב והוסיפה: "כל מי שיש בידו חומרי תיעוד מתבקש להעבירם לידי המשטרה".

בעיריית אלעד קראו לתושבים הערב להישאר ולהסתגר בבתים. בישיבות המקומיות כינסו את הבחורים ובחלק מהם נערך רישום לוודא כי כולם נמצאים במקום.

דובר המשטרה, אלי לוי (צילום: איציק אוחנה)

אלי לוי, דובר המשטרה, שוחח בזירת הפיגוע עם כלי התקשורת. "ראשית אני רוצה להשתמש בכם ולדרוש מהציבור שלא צריך להיות כאן, ושמטופלים ע"י כוחות הביטחון, שפשוט לא יהיו פה", אמר. "כל הסקרנים מתבקשים שלא להגיע לזירות כאן מאחוריי שמטופלות ע"י הרבה מאד כוחות.

פותחים את הלב לעשרת יתומי אלעד - כנסו לסייע>>

"באשר לאירוע, בסביבות השעה 20:43, דווחנו על אירוע מתגלגל, ובהיבט המבצעי אנחנו במצוד גם באמצעות מסוק משטרתי, וגם מהקרקע עם הרבה מאד כוחות מהקרקע, יחד עם מפכ"ל המשטרה וקצינים נוספים. אנחנו עדיין נמצאים במצוד אחרי המחבלים".

הזירה הקשה באלעד (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בקריאה ששוגרה בקו טלפוני לכלל תושבי העיר אלעד יצא רבה של העיר הרב מרדכי מלכא בקריאה וזעקה לתושבי העיר לא לצאת לרחובות כעת מתוך סקרנות. בדבריו אמר: "לכל תושבי עירנו היקרים, אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה, עת הקשה ביותר שפוקדת את עירנו מאז הקמתה, הלב כואב ודואב דם שותת ברחובתינו. חובה על כל אחד לקיים את המצווה "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", אנא מכל אחד להימנע מכל הסקרנות, ולא יצא מפתח ביתו עד שייגמר האירוע ויתפסו הרוצחים שופכי הדם כמו שהקב"ה ציווה את עם ישראל ביציאת מצרים ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר".

עוד אמר הרב: "חובה על כל אחד להיות זהיר ונזהר לשמור על בני ביתו לא לצאת לרחובות מתוך סקרנות כי העת הזאת מידת הדין מתוחה מאד ועלינו רק לעשות חשבון הנפש ולהתפלל לבורא עולם על כל אלה שנפצעו שהקב"ה ישלח להם רפואה שלמה ושיבטל מעל כלל ישראל כל גזירות קשות ורעות אמן". זעק רב העיר בבכי".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי התייחס הערב לפיגוע הקשה: "‏עוקב אחר הדיווחים הקשים שזורמים מאלעד. יום העצמאות השמח הזה הפך בין רגע לעצוב ונורא, ומחדד שוב את מחיר החיים בארץ שלנו. שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, החלמה מהירה לפצועים ותקווה שהמחבלים השפלים שביצעו את הזוועה הזו יתפסו בהקדם".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לפיגוע הרצחני באלעד: "די לממשלת הדמים. הממשלה בראשות בנט והאחים המוסלמים מתרפסת בפני הטרור. הגיעה העת להפסיק לדבר ולהתחיל לחזור לחיסולים הממוקדים, הריסת בתי המחבלים וגירוש משפחתם. הטרור מבין רק כוח".

איתמר בן גביר בזירת הפיגוע (צילום: איציק אוחנה)

ח"כ בן גביר הוסיף: "הממשלה נכשלה ולפני הכל שר הבט"פ עמר בר לב החלש, צריך להתפטר מתפקידו".

ח"כ מיכל וולדיגר מ'הציונות הדתית' הגיבה: "הלב כואב למשמע הפיגוע באלעד, מתפללת לשלום הנפגעים ולניטרול מידי של בני העוולה. כמה רשע, זה לא נתפס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר