במצעד הניצחון • צפו

פוטין לא מתחרט: "היינו צריכים לעשות את זה"

במהלך מצעד הניצחון השנתי על גרמניה הנאצית התייחס נשיא רוסיה פוטין גם לפלישה לאוקראינה • במהלך נאומו לא הכריז מלחמה על אוקראינה, בניגוד להערכת המערב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילומים: צבא רוסיה)

בכיכר האדומה במוסקבה התקיים לפני זמן קצר (שני), המצעד השנתי לניצחון הסובייטים על גרמניה הנאצית. במהלך המצעד, נאם נשיא רוסיה פוטין - אך בניגוד להערכות המערב, לא הכריז על מלחמה אוקראינה והמשיך לכנות את הפלישה הרוסית כ"מבצע מיוחד".

במהלך נאומו אמר פוטין, כי הוא לא מתחרט על ההחלטה לפלוש לאוקראינה: "היינו צריכים לעשות את זה". עוד טען, כי "קייב ביקשה מהמערב גישה לנשק גרעיני", טענה רוסית שהופרכה מספר פעמים.

עוד טען פוטין, כי אחת הסיבות לפלישה באה בשל השאיפה של אוקראינה לכבוש מחדש את חצי האי קרים אותו רוסיה סיפחה לשטחה בשנת 2014.

בהמשך נאומו התעקש, כי הפלישה לאוקראינה לא הייתה טעות: "היינו צריכים לעשות את זה וזה היה הדבר היחיד הנכון לעשות".

בנאומו פנה לחיילי צבא רוסיה, והמשיך בהשוואה בין הפלישה לאוקראינה לבין מלחמת העולם השניה: "היום אתם נלחמים על אותו הדבר שאבותיכם וסביכם נלחמו עליו".

בסיום נאומו אמר פוטין 'URRA' - כלומר, "בשביל הניצחון". הקהל והחיילים השיבו גם הם בקריאה דומה.

מצעד באוקראינה

אחרי נאומו של פוטין, פורסמו ברחבי הרשתות החברתיות תיעודים מהעיר האוקראינית חרסון שנכבשה בידי רוסיה, שם ניסו הרוסים להפעיל מצעד ניצחון - אך היה נראה כי רוב הקהל לא שיתף פעולה עם הרוסים.

מושל מחוז להונסק באוקראינה ביקש מכולם להישאר היום במקלטים: "היום אנחנו לא יודעים למה לצפות מהאויב, לאיזה דבר נורא הם עלולים לעשות, אז בבקשה צאו לרחוב כמה שפחות, הישארו במקלטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר