למרות הירידה בתחלואה

בדיקות ה-PCR בנתב"ג הוארכו ב-10 ימים

ועדת החוקה אישרה את הרחבת הפטור מבדיקות קורונה לפני הכניסה לישראל גם לאזרחים שאינם מתגוררים בישראל באופן קבוע, בינתיים הוארכו הבדיקות בנתב"ג בעשרה ימים (קורונה)

(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

ועדת החוקה אישרה היום (שני) את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש. לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, הורחב בתקנות הפטור מבדיקות לפני עליה למטוס, לבעלי אשרות מסוג ישיבת ביקור, אשר יכללו את כלל בעלי האשרות למעט תיירים זרים. זאת מתוך כוונה להשוות את מי שמתגורר בישראל באופן קבע או זמני, למצבם של בעלי ישיבת ארעי, תושבים ואזרחים, הפטורים מבדיקות ב-72 שעות לפני הכניסה לישראל.

הקלה נוספת בתיקון לתקנות הינה האפשרות לתיירים הזרים לבצע בדיקת אנטיגן 24 שעות לפני הכניסה לישראל, כך שיוכלו לבחור בין PCR שתתבצע 72 שעות לפני או בדיקת אנטיגן 24 שעות לפני הכניסה.

בתיקון נקבע, כי תוקף התקנות הכוללות את חובת ביצוע ה-PCR בנתב"ג יוארך ל-10 ימים נוספים בלבד מה-10.5.22 ועד ל-20.5.22. בדברי ההסבר נכתב כי בימים אלו בודק משרד הבריאות את המשך מדיניות הבדיקות בכניסה לישראל, וההשלכות האפשריות בתרחישי הייחוס השונים.

היו"ר, ח"כ גלעד קריב אמר: "לא נותיר את ההכרזה על מצב בריאותי מיוחד במצב בו אין צורך בסמכויות. לא הגיוני לחייב אזרחים החוזרים לביתם בדיקה פולשנית שעליהם עוד לשלם עליה רק לצורך שמירת מערך הבדיקות, ומצד שני יש לוודא שנוכל להקים את המערך מחדש תוך זמן קצר. כשמשרד הבריאות אומר שנדרשים מספר ימים להתאמת האמצעים הדרושים זה עומד בדרישות החוק ואמליץ לחבריי לתמוך בכך".

"אבקש שמשרד הבריאות יערוך סקירה וסריקה של הסמכויות המופעלות מכוח החוק, על מה אתם עדיין עומדים שיישאר, ואז צריך לראות אם בשביל זה נכון להכריז על הארכת המצב הבריאותי המיוחד", אמר קריב.

ראש מטה שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס אמרה בדיון: "אנחנו במעקב אחר וריאנטים שמשמעויותיהם עוד לא ברורות. לכן אנחנו לא יכולים עדיין להכריז על סיום המגיפה ולהסתכל על הקורונה כשפעת. אנחנו מנסים לבנות סנסורים נוספים שיאפשרו לאתר תחלואה ולהחזיק נתונים כדי לאפשר יכולת התראה מסוימת. בוחנים התראת ביובי מטוסים וניתורים נוספים בנתב"ג עצמו".

"כרגע מוגדרת תקופה של בין הגלים. אנחנו רואים שבמדינות רבות יש צמצום בהיקפי הריצופים גם באלו שריצפו באופן נרחב. האופציה לבדיקה מדגמית עומדת על הפרק כסנסור. היום דוגמים את כל הנכנסים לארץ וברגע שלא תהיה דגימה הרמטית כמו היום יכולת התגובה תיפגע, אך אנחנו בוחנים אופציות לשמירת כמה שיותר סנסורים. אם יהיו בדיקות מדגמיות הן יהיו במימון ציבורי וגם זה חלק מהמשמעויות שיעלו למשרד האוצר", אמרה גנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר