סערת הטיסה

אחרי העונש לחרדים: מנכ"ל לופטהנזה מתנצל

מנכ"ל חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה בשיחת התנצלות עם רבה של הקהילה היהודית בברלין בעקבות ההתבטאויות נגד החרדים בטיסה: "מתנצלים, לא היה צריך לקרות" (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
המנכ"ל מתנצל (צילום: הקהילה היהודית)

קרסטן ספוהר, מנכ"ל חברת התעופה לופטהנזה, התנצל על האירוע האנטישמי שהתרחש במטוס החברה וגינה את העונש הקולקטיבי של 100 הנוסעים היהודים החרדים.

התקרית ארעה השבוע, כאשר עלייתם של כ-100 חרדים לטיסת המשך לבודפשט מניו יורק סורבה. לדברי נציגת החברה זאת בשל עימותים שהיו במהלך הטיסה הראשונה בין כמה נוסעים מועטים ובין דיילים על עטיית מסכות. בעקבות זאת הוטל עונש קולקטיבי על כל מי שנראה כחרדי - ועלייתו לטיסה סורבה.

המנכ"ל הביע את התנצלותו בשיחת זום שקיים הערב עם רבה של הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל. "לאנטישמיות אין מקום בלופטהנזה", אמר, "מה שקרה לא היה צריך לקרות".

המנכ"ל אמר עוד: "לופטהנזה מייצגת חיבור בין אנשים, תרבויות ואומות. פתיחות וסובלנות הן אבני היסוד ואין מקום לאנטישמיות".

הרב טייכטל אמר למנכ"ל החברה: "אם עובד במדי לופטהנזה פועל בצורה לא נכונה - חששות והאשמות באנטישמיות הן לגיטימיות לחלוטין. ניתן לצפות לרגישות רבה יותר מתאגיד גרמני".

הרב הוסיף ואמר לאחר השיחה: "אני שמח שמנכ"ל לופטהנזה הגיב כל כך מהר, נקט עמדה ברורה והתנצל".

מאז נחשף המקרה התחוללה סערה גדולה ובחברה עושים הכל לצמצמם נזקים. במהלך השיחה בין מנכ"ל החברה לרב טייכטל סוכם על פגישה פיזית שתערך בימים הקרובים ובה ידונו בהרחבה בפרשה בכדי שמקרה דומה לא יישנה בעתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר