"אל תשתקו לו"

ראש העיר ביקר בבית הכנסת - והרגיז את קהל המתפללים

אריק אדמס, ראש העיר ניו יורק, הגיע בשבת לבית כנסת אורתודוקסי מרכזי והתרברב שבזכותו יש ירידה בפשעי שנאה • ב'כיכר' הוכחנו דווקא עלייה במקרי האנטישמיות השנה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אדמס מבקר בבית כנסת, ארכיון (צילום מסך מתוך Twitter)

ביקור של ראש עיריית ניו יורק בבית כנסת בשבת האחרונה, הוביל לרוגז בקרב מתפללים רבים, לאחר שהתרברב כי בזכות מדיניותו ישנה ירידה בכמות פשעי השנאה.

ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, שנכנס לתפקידו בשנה האחרונה, זכה לתמיכה יוצאת דופן מצד המגזר החרדי בעיר הגדולה בארצות הברית. עם זאת, כשבחר לבקר בבית הכנסת 'פארק איסט' הדבר הוביל לתחושה של סיבוב יחסי ציבור ולאנטיגוניזם בקהל המתפללים.

בית הכנסת הגדול פארק איסט, ברובע היוקרתי מנהטן, משמש ביתה של אחד הקהילות האורתודוקסיות החשובות ביותר בניו יורק המונה מאות משפחות. אגב נציין כי החזן העולמי יצחק מאיר הלפגוט מועסק כחזן הרשמי של בית הכנסת.

היכל בית הכנסת פארק איסט במנהטן (צילום: Park East Synagogue)

אדמס הגיע לבית הכנסת ביום השבת מלווה במאבטחיו ויועציו וכן בצלמים, כשהוא עוטה כיפת בד שחורה. הוא שוחח מעט עם ילדי הקהילה, ומסר נאום בן 15 דקות.

על פי דיווח באתר החדשות המקומי 'ניו יורק פוסט', אדמס ששירת שנים רבות במשטרת ניו יורק וטען לאורך כל הדרך כי יוריד את אחוזי הפשיעה הגואים בעיר, אמר למתפללי בית הכנסת כי בחודש האחרון חלה ירידה של 40% בכמות פשעי השנאה בניו יורק.

לפי אדמס, בחודש מאי דווחו 40 פשעי שנאה 'בלבד' - לעומת 67 באפריל. הוא הדגיש כי הוא "עדיין השוטר שעונה לקריאות לעזרה".

אך יהודי ניו יורק, שסובלים ללא הרף משנאה ואנטישמיות, לא ממהרים להתרשם מנתון כזה או אחר ואף ציפו מראש העיר שיתייחס מפורשות לאנטישמיות בעירו. על פי ה'ניו יורק פוסט', נשיא בית הכנסת הרמן הוכברג עודד את המתפללים ששהו בנאומו של אדמס "לדבר, ולא לשתוק לו".

אדמס מתקבל במעונו של האדמו"ר מסאטמר, לפני שנבחר (צילום: צוות הקמפיין)

"הנאום יכול היה להיות רלוונטי יותר לסוגיות האנטישמיות, הרווחות בעיר כיום", אמר מתפלל זועם לאתר. לדבריו, "הוא טוען שפשעי השנאה ירדו, אבל אנחנו לא מרגישים את זה".

כזכור, אנו ב'כיכר השבת' דיווחנו על נתונים שלפיהם השנה החולפת היתה שנת שיאים באנטישמיות מסביב לעולם, אך ניו יורק מככבת לרעה.

על פי נתוני הליגה נגד השמצה, האנטישמיות בארצות הברית בשנה החולפת, שנת 2021, זינקה לשיאים של כל הזמנים. במדינת ניו יורק נרשמו ב-2021 לא פחות מ-416 אירועי אנטישמיות, מתוכן שיא נוסף של 51 תקיפות פיזיות. רוב התקיפות קרו ברובע ברוקלין, הידוע באוכלוסייתו החרדית שמתגוררת בבורו פארק, פלטבוש, קראון הייטס ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר