היזהרו | כך תמנעו

השידוך נראה מדהים? זה עלול להיות טראגי!

אנשים מדהימים עלולים להתגלות כבעיתיים במיוחד, ותכונות 'מיוחדות' של בני זוג פוטנציאליים עלולות להתברר כתחילתה של טרגדיה • כך תמנעו מלהיכנס לבוץ הרסני ומסוכן! (שידוכים)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
זוג חרדי | אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

אומרים שהאהבה היא הסם המסוכן ביותר, ולמרות שניתן להתווכח עם ההגדרה הזו - יש בה יותר מקורטוב של אמת. ישנם גורמים פסיכולוגיים רבים שעלולים לגרום לכך שנתלהב מבני זוג פוטנציאליים למרות שהם כלל לא מתאימים לנו. מחקרים רבים מראים שלפעמים אנחנו עלולים להתלהב מבני זוג פוטנציאליים דווקא מהסיבות הבעייתיות ביותר.

כך למשל, אנחנו עלולים להתלהב דווקא מתכונות שליליות כמו 'ביקורתיות', 'כוחניות' (ואף אלימות), ואף לאנשים שמשדרים דחיה כלפינו, בשל העובדה שהם מזכירים לנו קשרים מהילדות - על אף שהקשרים בילדותנו היו קשרים הרסניים.

במקרים נוספים אנחנו עלולים לפרש בעיות רציניות כיתרונות, ואנחנו עלולים להשתכנע שמצאנו את האושר גם במקרים שבהם מדובר במלכודת דבש מסוכנת. כך למשל, בחור עם עודף כריזמה - עלול להתגלות כנרקיסיסט, ובחורה שמוצפת באושר אדיר בכל עת שהיא רואה פרפר סתמי - עלולה להתגלות כלוקה ב'הפרעה בי פולארית' (-'מאניה דפרסיה').

אז כמובן שיש אנשים שהם באמת מקסימים ואיכותיים, ויש בחורות שהשמחה שלהם אמתית ובריאה, אך למרות זאת - כשאנחנו פוגשים באדם עם אישיות יוצאת דופן או קיצונית לכיוון מסוים (גם חיובי), ניתן לחשוש שהשוני אינו מצביע על יתרון אלא על חוסר איזון שאינו בריא.

לכן, מומלץ להיות בקשר עם איש מקצוע בשלבי הפגישות בשידוכים. איש מקצוע טוב יודע לזהות 'הפרעות אישיות' ו'הפרעות נפשיות' בקלות יחסית, ואף יודע להדליק את הנורה האדומה במקרים שבהם הצעיר או הצעירה חסרי הניסיון לא מבינים שמדובר בסיטואציה חריגה המצריכה מחשבה נוספת ובדיקה מעמיקה יותר.

.

(לפניות לכותב: israel@kikar.co.il)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר