מפלה לסער

"ניצחנו"; החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה בוטל סופית

אחד מחוקי הדגל של יו"ר תקווה חדשה נקבר, לאחר שחלף המועד הנדרש להמשך חקיקתו בהיעדר 61 לקואליציה • הח"כ מהליכוד חגג: "ניצחנו! חוק ארדואני ואנטי דמוקרטי" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גדעון סער (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קואליציית בנט-לפיד עתידה להרגיש על בשרה היטב מה המשמעות לכך שיש בה רק 60 חברים, וסימן משמעותי ראשון כבר נראה אמש, בחצות שבין ראשון לשני: חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים, אחד מחוקי הדגל של יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, נמחק מהליכי החקיקה של הכנסת, ואם ירצו לקדמו מחדש - התהליך יחל מהתחלה.

על פי התוכנית המקורית של סער, החוק היה צריך להיות מאושר כבר בסיום כנס החורף של הכנסת, לפני פורים, אך בשל מחלוקות פנימיות בקואליציה לא היה רוב לחוק, ולאחר שהתחיל הדיון בו במליאה והוא הוגדר כהצעת אי אמון בממשלה, סער החליט למשוך אותו, בתקווה שקידומו יימשך עם פתיחת כנס הקיץ.

כל זה מתחבר לכך שהחוק קובע כי החוק קובע שבמקרה שהממשלה חוזרת בה מחוק אחרי שהוגדר כהצעת אי אמון, עליה להביאו להמשך חקיקה תוך שלושה שבועות, כאשר הפגרה לא נספרת, ובחצות חלפו שלושה שבועות לפתיחת כנס הקיץ.

אלא שאז, במהלך הפגרה, הודיעה יו"ר הקואליציה עידית סילמן מימינה על פרישה ממנה, הרוב הקואליציוני ירד ל-60 והחוק של סער הלך וגווע. נזכיר כי חוק הגבלת כהונה מהווה תיקון לחוק יסוד: הממשלה ולכן דורש 61 תומכים ולא מסתפק ברוב רגיל.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, שנאם נאומי פיליבסטרים רבים במטרה לתקוע את חקיקת סער, חגג הבוקר: "אחד מהחוקים הארדואנים של קומיסער נפל בזכות העבודה המצוינת של האופוזיציה. הפיליבסטרים הארוכים שלי כבר שווים יותר. ושוב הוכח: כשאין להם את הרשימה המשותפת הם לא מצליחים להעביר אפילו את חוקי הדגל האנטי דמוקרטיים שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר