בריונות ועלבונות

תביעה בניו יורק: החסידים השתתפו בהונאת בחירות

שני מתמודדים על מקום ביישוב קטן בהרי הקטסקילס טוענים כי אנשי עסקים חרדים, המחזיקים שם במתחם נופש, פעלו במרמה כדי לקדם פיתוח - שישמש להתחרדות המקום (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נופים מקומיים בכפר פליישמנס (צילום: Shutterstock)

תביעה שהוגשה לאחרונה בבית משפט בניו יורק, טוענת להונאת בחירות שבוצעה לכאורה בידי חסידים. כך מדווח אתר החדשות ה'ניו יורק פוסט'.

התובעים, שני מתמודדים על מקום ביישוב קטן בהרי הקטסקילס שבמדינת ניו יורק, טוענים כי אנשי עסקים חרדים, המחזיקים שם במתחם נופש, פעלו במרמה כדי לקדם פיתוח - שישמש במישרין את המתחם שלהם, ובעקיפין גם את התחרדות המקום.

מדובר בכפר קטן בשם 'פליישמנס', הממוקם למרגלות אתר הסקי המצליח 'בלאייר'. הכפר פופולרי בקרב נופשים בכל עונות השנה בשל הסקי, היערות והנחלים וטבע בראשיתי מגוון, וגרים בו כמה מאות תושבים לא יהודים שמחזיקים שם בית נופש.

אתר הסקי הסמוך, בלאייר (צילום: Shutterstock)

כמו כן פועלים בפליישמנס בתי עסק, וישנם דירות נופש וגם שטחי נדל"ן רחבים שנקנו בידי שני יהודים חסידיים, יוסף הורוביץ ואביגדור מנדלוביץ, אנשי עסקים שינסו להפוך את המקום ליעד עבור התייר החרדי. בבעלותם גם מלון, מלונית, מסעדה כשרה, ובסך הכל 17 נכסים בכפר.

לאחר שלפני שנה נבחרו שני חברי מועצה שגובו בידי הורוביץ ומנדלוביץ, בחודש מרץ השנה התקיימו בחירות על שני מקומות אחרים. אך חלק מתושבי המקום, וכך גם שני המועמדים שהפסידו בבחירות, מאמינים שתוצאות הבחירות אינן סבירות מבלי לומר שהתקיימה הונאת בחירות.

בבחירות זכו יסמין סרביה ואהרון גולדרינג ברוב מוחץ, עם 135 קולות ו-123 קולות, בהתאמה. יריביהם, אליזבת יוז ודן הלפרן, הפסידו לאחר שקיבלו רק 54 ו-39 קולות, בהתאמה.

עם זאת, שני הזוכים קיבלו 120 קולות מקלפי נפקדים, לעומת בחירות קודמות שבהם זכו עם 30 קולות בלבד בסך הכול. מספר המצביעים הרשומים ב-1 בפברואר היה 201. חמישה שבועות בלבד לאחר מכן הוא צמח ל-268, לפי יוז.

בכתב התביעה נטען כי ההצבעות היו בהוראת הורוביץ ומנדלוביץ'. לפי הטענות, הצמד גייס אנשים מניו ג'רזי וניו יורק כדי להצביע באופן בלתי חוקי באמצעות פתקי הצבעה נפקדים, תוך שאלו רשמו בתור כתובת קבועה חדרי אירוח ריקים.

משרד התובע הכללי של ניו יורק, שלשכת היושרה הציבורית שלו מתמקד בשחיתות ממשלתית, אישר ל'פוסט' כי הוא "בודק את העניין". השלב הבא הוא בדיקה של בית המשפט העליון, שיקבע האם הקולות שנספרו כשרים, ועלול לשנות את תוצאות הבחירות.

בית המשפט העליון יכריע (צילום: Shutterstock)

מאז הבחירות מטיחים תושבי הכפר אלו באלו עלבונות בעת ישיבות המועצה, ומאשימים זה את זה בבריונות, אנטישמיות והונאה.

ויקי שרקו, שמחזיקה בבית נופש ביישוב, טענה כי היא "מאמינה שהמטרה הסופית היא להפוך את המקום לקהילה דתית שבה שורר אורח החיים החסידי".

בראיון ל'פוסט' כינה אחד הנתבעים, אביגדור מנדלוביץ, את התביעה "קשקוש" ואמר שאין מאמץ "מאורגן" לגייס מצביעים. לדבריו, "הם ממציאים סיפורים".

בתביעה נטען גם כי מנדלוביץ וגולדרינג - אחד ממנצחי הבחירות - הם "קרובי משפחה" - נקודה שמנדלוביץ מכחיש בתוקף. לדבריו, "כולם צוחקים על זה". שותפו, יוסף הורוביץ, סירב להגיב לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר