לא מתנצל ועולה להתקפה

פרוש משיב אש: 'מי שלא נמצא בלילות בכנסת - שלא ידבר'

הפגישה עם מתן כהנא - גררה ביקורת חריפה כלפיו, כעת, מתייצב ח"כ מאיר פרוש ב'אולפן כיכר', הוא לא מתנצל ועולה להתקפה חריפה: "כל מי שעומד על הפארענצ'ס הוא פוטנציאל להצביע לג'" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

ח"כ מאיר פרוש, יו"ר סיעת 'שלומי אמונים', משיב אש למתקפות של בכירי ש"ס ו'יהדות התורה' בעקבות הפגישות והסיור שקיים יחד עם השר מתן כהנא עבור הילולת ל"ג בעומר במירון - ולא למתנצל. הריאיון המלא, בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "אנחנו רואים בכנסת כל מיני אנשים, חלקם שמתבטאים נגד קדשי ישראל, הרבה יותר גרוע ממתן כהנא. אני כמובן לא מצדיק שום דבר מההתנהגות של כהנא נגד הרבנים הראשיים, ואני נגד המעשים שלו, אבל יש אצלינו מה שנקרא חובת השתדלות.

"אדם יכול לשבת בבית ולצעוק געוואלד, שבת, ובסופו של דבר הוא לא ישיג בכך כלום. כולנו נשלחים לכנסת כדי לדבר עם כל סוגי חברי הכנסת. יש ח"כים ושרים שאני לא מדבר איתם, משום שאין לי צורך לדבר איתם. ברגע שיהיה לי צורך, אני לך וידבר איתם".

שמעתי בכירים בתוך הסיעה שלך, ב'יהדות התורה', שאומרים שבשביל לדאוג לפארענצ'ס לכמה חסידויות, הלכת ומכרת את כל המאבק שלנו...

פרוש: "מי שער בלילות ונאבק יש לו זכות לדבר. יש אצלינו בתוך הסיעה אנשים שלא נמצאים בלילות בכנסת, שבבקשה לא ידברו. את המאבקים בשטח עושים חברי כנסת מסוימים, ולא כולם, שיפסיקו לדבר איתי על מאבקים.

"אגב בסופו של דבר כל מי שעומד על הפארענצ'ס הוא פוטנציאל להצביע לג', ולכן מדוע שלא אייצג אותו, כי הוא חושב שצריך להיות במירון בל"ג בעומר?".

ניסית להעלות את הנושא הזה לישיבת הסיעה?

פרוש: "לא. לי יש מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. המועצת היא לא של דגל התורה, ולא של ש"ס".

גם ליצמן תקף אותך...

פרוש: "לי יש מועצת גדולי תורה שכתבו במפורש שאם יש צורך לטובת הציבור או לטובת המוסדות, אפשר לעשות את זה. עשיתי זאת כי האדמו"ר מבאיאן רצה, האדמו"רים מקרלין, מודז'יץ ולעלוב רצו, אז אין לי הסכמה של חברי הסיעה? תאמין לי שאני עובר את זה.

"אני נציג אגודת ישראל בכנסת, ואם לא כולם מסכימים, נו, יש מי ששלח אותי לשם".

כשצופה חרדי ישאל אותך, הרב פרוש כשנפגשת עם השר כהנא, האם יש לך חותמת של אותם רבנים, התייעצת איתם לפני הפגישה?

פרוש: "אני לא שואל את הרב גפני אם אנשיו שהזמינו את יאיר לפיד למסיבת יום הולדת, אם הם שאלו לפני כן את מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין, ואם הרב אדלשטיין לא זורק אותו מהבית, כנראה שזה בסדר, ואם אותי לא זרקו מבתיהם של האדמו"רים, כנראה שזה גם בסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר