הוכח כיעיל

רמב"ם: טיפול בסיוע משקפי מציאות מדומה

בבית החולים רמב"ם החליטו להקל על סבלם של המטופלים במחלקה ההמטולוגית בעזרת משקפי מציאות מדומה. החולים ישהו בעולם אחר כשהם עוברים את הטיפול הקשה (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה. מציאות מדומה (צילום: שאטרסטוק)

טיפולים במחלקה ההמטולוגית נחשבים לקשים במיוחד, ותחושה סבל קשה עוברת על המטופלים במהלך הטיפול. החולים חווים מתח רב, חרדה ועומס נפשי, ומתקשים להעביר את זמן הטיפול. "חולים אלו חווים קושי רגשי נוסף על זה הקיים כתוצאה מעצם קבלת הטיפול", אמר ד"ר נתי הורוביץ, מנהל היחידה לטיפול יום המטולוגי.

בבית החולים החליטו להשאיל לחולים משקפי מציאות מדומה שיאפשרו להם להתנתק מהמציאות הקשה בה הם נמצאים ו'לחיות בעולם אחר'. בהם הגיעו להסדר עם חברת 'XRHealth' הישראלית שפיתחה מכשיר שקיבל את אישור ה-FDA האמריקני ואף אישור ממשרד הבריאות. באמצעות המשקפיים יכול המטופל לצפות בתכנים מעניינים כמו נופים מרהיבים מרחבי העולם, לדמות צלילה, לצפות בסרטוני מדיטציה, מיינדפולנס ואף לשחק במשחקי מחשב ב-360 מעלות.

בבית החולים מציינים כי מחקרים קליניים רבים שנעשו בשנים האחרונות הוכיחו כי מטופל ששוקע במציאות המדומה חווה פחות כאב, כ/שהמציאות המדומה יכולה אף להשפיע ברמה הקוגניטיבית על פעילות מוחו בדומה למשככי כאבים.

(דוברות בית החולים רמב"ם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר