המשבר נפתר

החרדים זעמו ונתניהו נכנע - האופוזיציה תצביע נגד החוק

בליכוד, נתנו היום חופש הצבעה על חוק למיסוי שקיות חד-פעמי. החרדים, ראו בחוק - המשך ישיר לגזירות ליברמן - וזעמו על הליכוד • לאחר מו"מ קצר, בליכוד התקפלו והודיעו על התנגדות (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו ופוליטיקאים חרדים במליאת הכנסת. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

משבר בתוך הנגמ"ש: מליאת הכנסת תתבקש לאשר היום (רביעי) את הצעת החוק של חבר הכנסת להב-הרצנו, ההצעה מדברת על הרחבת חוק המיסוי על שקיות החד-פעמי, במפלגת הליכוד נתנו תחילה חופש הצבעה לחברי המפלגה - ובמפלגות החרדיות זעמו על כך - עד שבליכוד התקפלו והודיעו על התנגדות לחוק.

מדובר בחוק העלאת המיסים על שקיות חד פעמי של הקואליציה. חוק שהחרדים מתנגדים לו. מכיוון, שמבחינת הפוליטיקאים החרדים, מדובר בחוק הממשיך את גזירת החד פעמי שהביא ליברמן. וזה חוק שיפגע בחלשים.

בליכוד, לא התרשמו מהזעם של החרדים ולמרות הבלוק המשותף, החליטו במפלגה לאפשר חופש הצבעה בנוגע לחוק. הח"כים החרדים לא יודעים את נפשם מרוב תסכול. זה פעם שניה בתוך שבוע שדבר כזה קורה להם, הפעם הראשונה הייתה כמובן, עם חוק ממדים ללימודים, שהליכוד בסוף יתקפל - למרות התנגדות המפלגות החרדיות.

ח"כים ב'יהדות התורה', אומרים בשעה האחרונה ל'כיכר השבת', על החוק המדובר: "שתקנו הרבה זמן, יש עוד דברים שמתרחשים מאחורי הקלעים, הליכוד לא סופרים אותנו".

לדברי חברי הכנסת, "מדובר בחוק שפוגע בשכבות החלשות, לא התייעצו איתנו והחליטו על חופש הצבעה. כנראה הם רוצים לפרק את הבלוק, אין הסבר אחר. מדובר בדורסנות".

הצעות החוק שתפגענה בשכבות החלשות

ח"כ חרדי זועם כעת (בקול רם) במזנון הכנסת: "יהיה פה משבר אם לא ישנו את ההחלטה. אולי שאריה דרעי יסביר למה הוא דבק לנתניהו? מה יש לי ממנו? שיסתכל מה קורה פה!!".

לאחר הזעם של 'יהדות התורה', גם בש"ס התעוררו לראשונה, יו"ר הרשימה - אריה דרעי, נפגש עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר לו: "חופש הצבעה על חוק שקיות חד פעמי משמעותה פירוק גוש הימין".

ח"כ ישראל אייכלר, אמר היום בקולו: "העלאת מחירי השקיות פי כמה, היא פגיעה קשה בעניים ובמשפחות ברוכות ילדים. זה נעשה כחלק מהטרור הגלובלי של דת הסביבה. שיהיה ברור - אם בליכוד יעניקו חופש הצבעה על העלאת מחירי השקיות, חברים ביהדות התורה יראו בכך אישור רשמי להצביע על כל חוק שיעלה בכנסת לפי שיקול דעת ענייני ולא לפי הוראות הליכוד".

שעה לאחר שפרצה הסערה, במפלגת הליכוד התקפלו והודיעו על התנגדות לחוק, כאשר ההישג רשום על 'יהדות התורה'.

חבר הכנסת יריב לוין, עדכן באופן רשמי את הח"כים שחוק החד פעמי לא יעלה. וכי במידה ויעלה - האופוזיציה כולה תצביע נגד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר