"מהלך קריטי"

יחזק את הקיים: בית חולים נוסף יוקם בנגב

שר הבריאות, הודיע היום על אישור בנייתו של בית חולים חדש בבאר שבע, בית החולים ישמש כביה"ח שני בנגב, אחרי סורוקה הוותיק; "קריטי לצמצום הפערים" (חדשות, בריאות)

בני סולומון | כיכר השבת |
בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)

אחרי המתנה של שנים: שר הבריאות, ניצן הורביץ, הודיע היום (רביעי) על אישור בנייתו של בית חולים בבאר שבע, בית החולים ישמש כביה"ח שני בנגב, אחרי סורוקה הוותיק.

בשלב הראשון, עד לשנת 2028 יכלול בית החולים החדש חדרי ניתוח, מחלקות אשפוז כירורגי, מיטות אשפוז ומיטות לאשפוז המשכי ופסיכיאטרי.

עד 2030 יתווספו חדרי ניתוח נוספים, מרכז אמבולטורי ומרכזי ייעוץ, אשפוז יום אונקולוגי, מרכז דיאליזה ויורחבו מחלקות האשפוז. בשלב השלישי, עד לשנת 2032 תתבצע הרחבה נוספת של המחלקות שהוקמו, תוקם מחלקת רפואה דחופה, אשפוז אונקולוגי, מחלקות פנימיות וילדים ועוד.

אישר בניית בית החולים בא אחרי שנים של סחבת ארוכה, כבר מאז שנות ה-90. בשנת 2005 צוות מקצועי שבחן את העניין המליץ על הקמת בית חולים נוסף, אך רק ב-2014 המליצה על כך ועדה בכנסת שהוקמה בנושא.

על פי תחזית הגידול, עד לשנת 2025 אוכלוסיית הנגב תמנה כמיליון איש והצורך בבית חולים נוסף יגבר, למרות זאת, ולמרות שהמלצות הוועדה שהתקבלו, הנושא התעכב מסיבות שונות. כאמור, רק כעת מכריז שר הבריאות על הקמתו, כשתאריך היעד עומד על 2028.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר: "כבר ב-2014 התקבלה החלטת ממשלה, אך דבר לא קרה. עכשיו הממשלה שלנו מזיזה דברים. בית החולים החדש יחולל שינוי דרמטי שכל כך נדרש באיכות ובזמינות השירותים הרפואיים לתושבי הדרום. נקים בית חולים ציבורי חדשני, בסטנדרט הגבוה ביותר. זה קריטי לבריאות בדרום ולצמצום הפערים בין המרכז והפריפריה. זה מעשה ציוני אמיתי, ואבן דרך חברתית חשובה".

"במקביל להקמת בתי החולים החדשים, אנחנו מחזקים גם את הקיימים, בדגש על בתי החולים בפריפריה. בטיפול במשבר כוח האדם, בתקצוב, בתקנים ובעשרות מכשירים רפואיים מתקדמים וחדשניים שהוספנו לאחרונה".

לסיום אמר: "אני מודה לשר האוצר ליברמן, לראש העיר באר שבע דנילוביץ', להנהלת משרד הבריאות ולכל השותפים למהלך ההיסטורי הזה. אחרי שנים של פערים והזנחה מכוונת, אנחנו חזקים את הפריפריה ומעצימים את מערכת הבריאות הציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר