"בנט מקווה"

החשש ב'ימינה' מצעדת הדגלים; ניר אורבך

החשש מצעדת הדגלים וניר אורבך: גורם בכיר ב'ימינה' חושף ל'כיכר השבת', כי במידה וצעדת הדגלים תעבור בשלום, הקואליציה תחזיק עוד מספר חודשים - ומה יקרה אם לא? (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ניר אורבך ליד לשכת בנט בכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ההכנות ליום ירושלים וצעדת הדגלים, המתוכננת לעבור ב'שער שכם' בירושלים: בכיר ב'ימינה', חושף הערב (רביעי) ל'כיכר השבת', על החששות במפלגה ממצעד הדגלים.

על פי אותו גורם בכיר, "יום ראשון הקרוב - הוא יום משמעותי עבור הקואליציה וזאת בשל מצעד הדגלים", לדבריו, "במידה ומצעד הדגלים בירושלים יעבור בשלום - אנחנו יכולים להחזיק מעמד עוד מספר חודשים לפחות".

עוד מסביר הבכיר: "ראש הממשלה בנט מקווה שהאירוע יעבור בשלום, יש כוננות. זה יכול לגרום למשבר מול רע"ם ולהוביל לאירוע מתגלגל של פרישת ניר אורבך".

יצוין, כי בכנסת מעריכים שפרישת ראש הסגל של בנט, טל גן צבי, מערערת גם את יציבותו של ניר אורבך בקואליציה שכן גן צבי היה אחראי על 'תיק אורבך' בכדי למנוע משבר.

במשטרה נערכים בכוננות שיא ל'יום ירושלים' (בשנה שעברה, החלו המהומות ביום ירושלים. י"כ), וכפי שדווח ב'כיכר השבת', 3 פלוגות מילואים יגויסו וכ-3,000 שוטרים סמויים וגלויים, יאבטחו את המצעד.

בשל המתח הצפוי, המפכ"ל הורה על מעבר המשטרה לכוננות הגבוהה ביותר תוך צמצום חופשות ודחיית קורסים והצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית.

במסגרת היערכות למצעד הדגלים מבצעת המשטרה פעילות מנע רחבה בירושלים ולא רק, עם מעצרם של עשרות חשודים בהסתה ובתכנון לחבל במצעד. בנוסף המשטרה יוצרת קשר עם גורמים שעלולים להפר את הסדר ומזהירה אותם. כמו כן, המשטרה תגביר את פעילותה בקו התפר ובעוטף ירושלים אל מול תופעת השהייה הבלתי חוקית והניסיונות להסתנן לארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר