נאום סוער במליאה

גפני הציג את האפליה ופתח במתקפה: "שותפות? איתכם?"

יו"ר יהדות התורה התייחס להחלטתו של ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן לא לשתף פעולה עם הקואליציה עד שתתוקן הרפורמה בתחבורה הציבורית - שעתידה לפגוע בכיס החרדי: "פוגעים בחלשים" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גפני במליאה, היום (צילום: ערוץ הכנסת)

קואליציית בנט-לפיד ממשיכה לחיות 'על הקשקש', כאשר ח"כ נוסף נכנס היום (רביעי) לרשימה המתארכת של חברי קואליציה שפועלים על דעת עצמם: יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן, הודיע שלא יהיה מחויב לקואליציה, מבחינת הצבעות במליאה או בניהול הוועדה בראשותו, כל עוד הרפורמה בתחבורה הציבורית, שהציגו שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן, לא תשונה, וכן כל עוד לא יתבצע שינוי ברפורמת החקלאות, של שר החקלאות עודד פורר.

עבור החברה החרדית, הודעת ביטון באשר לרפורמה בתחבורה הציבורית מהווה קרש הצלה לציבור, שכבר ראה את הגזירה הבאה על ראשו. ע"פ סעיפי הרפורמה, שהוצגה לפני כחודשיים, החברה החרדית עתידה להיפגע משמעותית מהשינויים במחירי הנסיעות באוטובוסים וברכבות, על אף העובדה כי משתמשת רבות בכלי הנסיעה הציבוריים.

כך למשל עולה מן העובדה כי לפי התוכנית תבוטלנה כל ההנחות הנהוגות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה. משמעות ביטול ההנחות הללו היא עלייה חדה במחירי הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות.

הסיבה לכך היא כי מחיר נסיעה רגיל בכל עיר בישראל הוא שישה שקלים, וכמעט חמישה שקלים לאחר הנחת רב קו. לעומתן, בערים חרדיות - כגון מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד - מחיר נסיעה עירונית רגילה הוא שניים וחצי שקלים, ושני שקלים לאחר הנחה.

בעקבות החלטת ביטון, יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, נשא הערב במליאת הכנסת דברים בנושא, והסביר שוב מדוע מפלגתו הולכת עם הליכוד והמסורתיים כבדרך קבע: "יש פה מפה שמשרד האוצר הכין ועל סמך זה נעשית הרפורמה בתחבורה", פתח גפני, והציג את המפה בידיו.

"יש לשון וכאן יש יישובי מרכז הארץ ובתוכה יש את ביתר עילית, שהיא לא פריפריה לפי העיגולים האלו. מודיעין עילית נחשבת מרכז הארץ, למרות שהיישובים שסביבה נחשבים פריפריה", הסביר גפני את האפליה הברורה שערכו ליברמן ומיכאלי נגד החרדים.

בשלב זה פנה גפני לחברי מפלגת מרצ, בהם סגן שרת הכלכלה יאיר גולן: "אולי תסביר לי למה אני אמור להצטרף? אמרת ש'המפלגות החרדיות תחשוב על שותפויות אחרות'? אני אלך איתכם לשותפות? אתם מסתכלים עלינו כנחותי דרגה! אתם! אתה מדבר על גדולי התורה!".

בסיום דבריו החמיא גפני לביטון: "מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה אומר דברים נכונים! אתם פוגעים בשכבות החלשות, מה שגדולי התורה אמרו לדאוג להם. כולנו מיכאל ביטון!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר