הפרשנים מגיבים לטסלר

'חרפה ואם כל ההזיות, המשטרה הכשילה את מתווה מירון'

הפרשנים החרדים מגיבים לדבריו של הפרויקטור, צביקי טסלר, שאישר באולפן 'כיכר' כי ההר נסגר למרות שהכיל מחצית ממספר המשתתפים שאושר במתווה: "מטורף, המשטרה הכשילה" (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: מחיים גולדברג)

שעות לאחר פרסום דבריו של פרויקטור מירון, צביקי טסלר, באולפן 'כיכר השבת' שאישר את המספרים שנחשפו בתחילת השבוע ב'כיכר השבת' שבזמן אמת לא היו למעלה מ-9,000 חוגגים בהר מירון ולעיתים הרבה פחות אך עדיין המשטרה בחרה לחסום את הכניסה להר, בניגוד לדעתו, העיתונאים והפרשנים שסיקרו את ההילולה מגיבים ברשת הטוויטר ותוקפים את התנהלות המשטרה.

יצוין כי הריאיון המלא עם הפרויקטור טסלר, ריאיון בו הוא עונה על כל השאלות, ישודר הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

עורך עיתון 'משפחה', יוסי אליטוב, כתב: "אם שאלתם למה מתווה מירון התפוצץ לנו בפרצוף, צפו בקטע הזה. אלפים עומדים במשך שעות בשמש בהמתנה בחניונים בזמן שבהר מירון חוגגים אלפים בודדים, רבע מהמספר שהמתווה אישר".

פרשן ומגיש 'כיכר', ישי כהן, שקיים את הריאיון עם טסלר, כתב: "בזמן שכל המעורבים בהילולה שותקים, מסרבים לדבר עם הציבור ולענות על השאלות הקשות - צביקי טסלר מתייצב מול המצלמה ועונה על הכל. מדבריו ניתן להבין בוודאות שמתווה מירון לא יושם. חסמו את ההר ללא סיבה, אלפים התייבשו שעות בשמש. מישהו צריך לתת דין וחשבון. 'להרוג' את ההילולה זאת לא הצלחה".

מגיש 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי', אבי מימרן, כתב: "שבוע אחרי לג בעומר, וברור מעל לכל ספק שהפיקוד הבכיר של המשטרה היה הגורם הישיר למסע ההתעללות שעברו אלפי אנשים בדרך למירון ובהר עצמו.

"לא ברורה הסיבה לעצירת התחבורה מהחניונים, ויותר מכך אין שום הצדקה לאלימות הקיצונית שהפעילה המשטרה נגד מתפללים שלא סיכנו את קיומה של ההילולה. אסור שהאירוע הזה יעבור לסדר היום. מפקד מחוז צפון של המשטרה שבמשמרת הקודמת שלו נהרגו 45 איש, אחראי ישיר גם במשמרת הזו לריסוק האימון בין הציבור החרדי למשטרה".

לדבריו: "איבוד האימון הזה מוריד לטמיון עבודה רבה ומאומצת שנעשתה מאז הקורונה והביאה לכך שרוב אדיר בציבור החרדי נתן אימון במתווה שהציגה וועדת החקירה, התנהל בצורה ממושמעת ואחראית, אולם כאמור המשטרה עצמה שברה את מערכת היחסים הזו. גם חברת ההפקה לא הצליחה להתארגן כראוי להילולה. ציביקי טסלר ראוי להערכה על האמת והיושרה שהציג".

מגיש 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול ברמה', משה גלסנר, כתב: "קשה להשתחרר מהמועקה שהחשיפה המטלטלת הזו מייצרת בגרון. מהמחשבה המייסרת, שבריונות כזו לא היתה נעשית כלפי ציבור אחר. לא בפארק הירקון ובטח לא בהר הבית. לזרוק לעזאזל, סתם שרירותית ללא עילה, רבבות נוסעים שרכשו כרטיסים כדין, זו אינה שגיאה טכנית, זו בעיה תפיסתית חמורה שמחייבת טיפול שורש".

עורך עיתון 'המבשר', בנימין ליפקין, כתב: "המסקנה הבלתי נמנעת מהראיון המדהים הזה: מסתבר שבמירון כמו בקורונה - הפרויקטור לתפאורה בלבד". לדבריו: "חירטטו לנו כל הזמן על בטיחות הציבור ומתברר שהכול החלטות שרירותיות. אחר כך יתפלאו שאמון הציבור נמוג ונעלם. חלם זה כאן".

עורך 'המגזין' ב'משפחה', אריה ארליך, כתב: "ממ"ז שבמקום ללכת הביתה לפני שנה, אחרי שבמשמרתו נהרגו 45 חוגגים - חזר לזירת הפשע והוביל אירוע תחת פוסט טראומה, בלי היגיון ותוך צפצוף על המכסה שקבעה ועדת החקירה. אפילו המפכ"ל, שהיה בשטח בלילה, נדהם מההחלטות הלא הגיוניות של לביא. זה לא היה ניהול אירוע - זו הייתה הכשלת אירוע. חרפה".

כתב 'כיכר השבת', שימי שפר, כתב: "ניכר על הפרוייקטור שיש לו הרבה מאד מה לומר על מה שהתרחש מאחורי הקלעים, ושעוד נשמע ממנו בהמשך".

לדבריו: "מילה טובה לטסלר שמתייצב ועונה על כל השאלות. הוא לפחות מראה שאיכפת לו ממה שקרה. לעומתו משטרת ישראל, הממ"ז, הקצינים והמפקדים נעלמו ולא מספקים תשובות לציבור שדורש לדעת מי נתן את הפקודות ומי גרם לעוול הנוראי".

פרשן קול ברמה', ישראל כהן, כתב: "אז מה היה לנו כאן. אלפים שהמתינו שעות על גבי שעות בחניוני הוויסות בניגוד גמור למתווה מירון ולהוראות המהנדס שאישר 16,000 חוגגים. זעקנו בזמן אמת, אף אחד לא הקשיב. מישהו צריך לתת הסברים לציבור. ושאפו לצביקי טסלר שבאומץ אומר את האמת".

קובי בורנשטיין, פרשן לענייני חרדים של 'חדשות 14', כתב: "אם כל ההזיות. גורם שנכח בחפ"ק אמר לי: "האחראים היו אמורים להוציא מדי שעה עדכון לתקשורת על מספר המשתתפים. הם ראו מספרים נמוכים מחד, ומנגד המשטרה סגרה את ההר כי "עמוס", והיו בטוחים שיש טעות במספרים ולכן לא דיווחו. היום אנחנו יודעים שהמשטרה סגרה סתם. בחלק מהזמן היו 3,000 איש בלבד".

העיתונאית דנה בצלאל מ'מקור ראשון' כתבה: "מה שהפרויקטור מאשר פה לישי כהן זה מטורף. מעבר למספרים, במשטרה החליטו החלטות בלי הסכמתו. אחרי כל העבודה הקשה וכל האמון שנבנה מול הציבור, אחרי שהביאו גורם רציני ואחראי שיתכלל את האירוע - ההרגל היה חזק ובמשטרה השתלטו על הניהול בפועל של ההילולה".

איש התקשורת, מני גירא שוורץ, הדגיש: "יפה שהוא מתכוון לעשות תחקיר. המסקנות יפורסמו? ועם כל הכבוד לפרויקטור והמאמצים שלו שלדעתי גם היו אמיתיים, בסופו של דבר, הוא גם היה צריך לקחת אחריות על הכשלון".

אשת התקשורת, מרב סבר, מ'משפחה, כתבה: "שנה שלמה לקח למדינת ישראל להתכונן לכישלון הקולוסאלי הזה. ואל תגידו אף אחד לא רוצה לראות 45 הרוגים במירון. נכון. אבל האם זה אומר שחוסר התמודדות, עצימת עיניים ועיקור ההילולה הוא פתרון? מדוע כשזה מגיע למגזר החרדי התחושה היא שהכל צפוי והרשות נתונה? את המחיר משלם כמו תמיד האזרח הקטן".

דב אייכלר, מגיש 'כאן מורשת', כתב: "חשבתי שמתווה מירון נכשל בגלל ההסתה של העיתונאים החרדיים. כך תדרכו הדוברים שניסו להשחיל לנו חיסול חופש הדת והפולחן במדינת דמוקרטית, תחילה במתק שפתיים ואחר כך ברמיזות מכוערות".

ישראל דיסקינד, מפורם המשפחות השכולות של אסון מירון, כתב: "מתווה מירון לא נכשל! מתווה מירון הוכשל!".

קטע מהריאיון עם צביקי טסלר

פרסמנו השבוע ב'כיכר השבת' שבשעות השיא בהר היו סביב ה-8,200 משתתפים והיו שעות שגם היו הרבה פחות ועדיין עצרו את העליה להר, אתה מכיר את המספרים האלו?

"אני מכיר את המספרים, אנחנו עובדים כדי לדייק אותם אבל בסדרי הגודל שלך בהחלט נכונים".

אז אתה מבין את התסכול? אנשים הרגישו כמו בהמות המובלות לחליבה

"את התסכול של הציבור אני מבין לגמרי, אני לא צריך שאתה תגיד לי אותו, יש מספיק ערוצים והכל מגיע אליי, אני לא אדיש לזה, זה מחייב אותי לתחקיר עומק רציני ומדויק ואותו אני חייב לדווח לציבור וכך גם יהיה".

בזמן שהמשטרה עוצרת את העליה להר, אתה מאשר את ההחלטה?

"ההחלטה היא של המשטרה, במקרה אחד גם הייתי שותף ובשאר המקרים לא הייתי שותף לה וחלקתי עליה".

מוזיקה בהר המתווה שלך אישר?

"מוזיקה בהר על פי המתווה הייתה צריכה להיות לאורך כל הילולה וזה לא היה. כולם רצו שתהיה הילולה שמחה ושכולם יחזרו לבית בשלום. אני אישית לא חושב שהיה צריך לעצור את המוזיקה, בכל המקומות שגם היה אפשר להתערב - גם שיננו את זה, לא תמיד זה היה אפשרי. התקבלו החלטות ולא עם כולם אני שלם ולא עם כולם אני מסכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר