עצות זהב

לא רגועים? 7 טיפים לא שגרתיים לשחרר לחצים

אם גם אתם מאלו שרגע לפני העלייה לבמה משתתקים, אם גם אתם נלחצים לפני כל אירוע חשוב או אפילו סתם ככה בחיי היום יום – כדאי שתקראו את הטיפים החשובים הבאים (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
ממים ועד שעה בלי פלאפון (צילום: שאטרסטוק)

חיי היום יום, השגרה העמוסה, גורמים לנו לא פעם להיות לחוצים. בין אם מדובר בחשבון הבנק שחורג מגבול הטעם הטוב ובין אם מדובר בילד שלא מתפתח בהתאם לבני גילו. לפעמים זה בעבודה או בלימודים. כל אחד והדברים שגורמים לו לחץ ואי רוגע נפשי.

בשורות הבאות נביא לכם את מיטב הטיפים מאומנות הדיבור ומבחר עצות שקיבלנו במהלך החיים, דברים שיעזרו לכם להירגע, ולו במקצת.

לשתות על הבוקר 2 כוסות מים

אם אתם קמים על הבוקר לחוצים או/ו לפני עליה לבמה ויש לכם פרפרים בבטן – שתו כוס מים לכל הפחות. ברור שאפשר לעשות תרגילי נשימה הכוללים נשימות עמוקות וקצובות, ברור שאפשר להדליק מוזיקה נעימה – אבל דבר ראשון, כצעד מעשי, שתו מים. גם בריא וגם מרגיע.

לשתות תה צמחים

כהמשך לטיפ הקודם, אם אתם לחוצים כל בוקר, זה הזמן להחליף את כוס הקפה (מלא הקופאין והאדרנלין) – בכוס תה צמחים. שתו בלגימות קטנות ותיהנו מכל לגימה.

לנשום עמוק

עשו זאת קצר ולעניין. נשמו מהאף במשך ארבע שניות ותוציאו מהפה כשבע שניות. ככה עשר פעמים והנה אתם יותר רגועים ומפוקסים.

לדבר על זה עם עצמך או מישהו קרוב

בדוק עם עצמך, מה גורם לך להיות לחוץ והאם יש לך דרך לפתור את זה או לכל הפחות להקל על עצמך. כמו כן, כדאי לדבר עם חבר קרוב או בן משפחה שבאמת מבין אותך ולנסות לברר יחד מה ניתן לעשות. כבר אמרו חכמנו: "דאגה בלב איש – ישיחנה", (משלי י"ב).

ספורט

אם הלחץ לא מרפה והאדרנלין גבוה – נצלו זאת לטובה וצאו להליכה או ריצה קלה. ניתן לעשות גם תרגילי שירים ועוד. ככה אתה משחרר אנרגיה בצורה הנכונה ובעז"ה כעבור מספר דקות יוקל לך.

ומכאן, שני טיפים קצת שונים אבל חשובים בהחלט:

קצת פחות עם הפלאפון

אחת הבעיות הגדולות של הדור שלנו הינם הפלאפונים החכמים, ולא צריך שנרחיב על זה. כל אחד יודע בדיוק על מה מדובר. אנחנו כל רגע רצים לראות 'מה חדש', מי שלח הודעה ומה כתוב במבזק האחרון. עשו לעצמכם כלל: שעה ראשונה של הבוקר ושעה אחרונה של היום - בלי הפלאפון. ככה תהיו רגועים יותר ושלווים יותר, כי תדעו לבד שאין מה לרוץ לבדוק 'מה קורה'. ובכלל, מילא בשעה הראשונה מתארגנים לקימה, תפילה, הכנת ארוחות ועוד ומילא בשעה האחרונה מתארגנים לשינה.

לחזק את הביטחון בה'

אחרי שעשינו את כל ההשתדלות בדרך הטבה להקל על עצמנו כעת זה הזמן לבטוח שה'. נאמר לעצמנו במילים פשוטות: 'כל מה שה' עושה לטובה הוא עושה. אני בטוח שה' דואג לי שיהיה לי הכי טוב ואני סומך עליו בעיניים עצומות'.

אתם כבר מרגישים יותר טוב? ב"ה. יש לכם עוד רעיונות איך לשחרר לחצים? טקבקו לנו...

(הכותב הינו מומחה באומנות הדיבור והשכנוע; לפניות לכתב: ari@kikar.co.il)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר