החסידות הופתעו

בהשתתפות הרבי: תקנות הצניעות החדשות בויז'ניץ

בחסידות ויז'ניץ התקיים כינוס חיזוק מיוחד לאלפי נשות החסידות בראשות הרבי, במטרה לחזק את נושא הצניעות ואת נושא לבישת בגדים וכיסוי ראש • צפו בתיעוד מהכינוס (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: וידאו: סעיף 27 א'. תמונה חיצונית: Nati Shohat/Flash90)

בחצר חסידות ויז'ניץ התקיים כינוס חיזוק מיוחד לאלפי נשות החסידות בראשות הרבי, במטרה לחזק את נושא הצניעות ואת נושא לבישת בגדים וכיסוי ראש.

בדברים שנשא הרה"ח רבי ישראל ברכר, מחשובי החסידים וראש ישיבת ויז'ניץ הקטנה באלעד הוא ציין מספר נקודות אודות הלבוש הראוי לאישה הויז'ניצאית, לצד עניינים נוספים עליהם נדרשות נשות החסידים להקפיד ולשים דגש מיוחד.

בדבריו ציין הרב ברכר בין היתר את החובה להקפיד על אורך החצאית עד לאמצע הרגל ממש, ללא קיצורים ושינויים, כאשר לאחר מכן הוא עבר לדבר על נושא המטפחות וכיסויי הראש למיניהם.

"יש להקפיד על כיסוי רוב הפאה כנהוג, ציין הרב ברכר והוסיף, כי הרבי מביע מיאוס של ממש מאלו אשר משתמשים בכיסוי הראש בצורה שאינה ראויה תוך עשיית 'חוכא ואטלולא', כלשונו.

עוד הוא ציין כי "נשים אשר נוהגות ללבוש מטפחות ביתיות ביציאתן מהבית, עליהן להקפיד שהכיסוי יהיה מתאים מבחינת הרוח החסידית העדינה, וכי ישנם סוגי כיסויים אשר אינם מתאימים, ואשר אינם מראים על יראת שמיים, אשר גורמים חלילה לגילוי שיער, דבר אשר לא יעשה במקומותינו כלל".

איסור נוסף שצויין בכינוס בשמו של האדמו"ר, הוא האיסור ללבוש מטפחות 'שאנל', איסור שהפך ביממה האחרונה לשיחת היום בקרב נשות החסידות אשר חלקן קיבלו את האיסור בהפתעה של ממש.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר