בעקבות הירידה בתחלואה

פרויקטור הקורונה: בקרוב יבוטלו הבידודים

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, העריך בתדרוך של משרד הבריאות כי כבר לקראת סוף חודש יוני יבוטלו הבידודים גם למאומתי הקורונה, המגבלה האחרונה שנותרה (קורונה)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא העריך היום (שלישי), בתדריך של משרד הבריאות, כי בחודש יוני יבוטלו הבידודים אף למאומתי הקורונה, מה שיהפוך אותה לשווה לכל מחלה אחרת דוגמת שפעת. לדבריו של זרקא המגבלה תוסר לקראת סוף חודש יוני וההערכות הן שאם שנת 2022 תעבור ללא גל משמעותי בשנת 2023 תהיה חזרה מלאה לשגרה.

בכירי משרד הבריאות שדיברו בתדריך עדכנו בנוסף, כי ייתכן ויהיה חיסון חמישי לפני החורף. מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש אמר: "זה יהיה אתגר גדול מאוד לשכנע אנשים להתחסן בחיסון חמישי, וזה ישפיע על ההחלטה".

פרופ' אש הוסיף בנושא זה, "יש דילמה לגבי העיתוי, ואם לעשות את זה לקראת החורף באופן אוטומטי או לא. כרגע אין עדות שמצדיקה את החיסון החמישי, ואם נצא למבצע כזה עלינו להחליט אם לעשות זאת בגל תחלואה וכמובן את מי לחסן, אם את כל האוכלוסייה או את אלה שבסיכון. אנחנו חושבים על זה אבל אין החלטות או כיוונים ברורים".

לדברי פרויקטור הקורונה, ישראל נערכת כבר לגל השישי למרות שכרגע אין אינדיקציות לגל כזה, "מטריד אותנו אם יופיע זן כמו הדלתא, או משהו אלים שפוגע באוכלוסייה צעירה, בריאים ונשים בהיריון", אמר והסביר כי אם יהיה זן מדבק יותר זה יהיה אירוע משמעותי ולכן הנושא נבדק כל העת בנוגע לוריאנטים חדשים בעולם.

פרופ' זרקא הבהיר כי מתווה הבדיקות בנתב"ג יוכל לחזור במידת הצורך תוך 12 שעות, מאחר ומול חברת "פמי פרימיום" שמפעילה את הבדיקות יש חוזה מוכן בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר