מהומה בכנסת

צרחות "מחבל" על טיבי, הח"כים מהימין סולקו בזה אחר זה

החוק להכרה באחים שכולים עבר במליאת הכנסת ברוב גדול וללא מתנגדים, אך קדם לו סערה גדולה שעוררה אורית סטרוק • טיבי האשים את בן גביר, וחברי הכנסת מהימין סולקו בזה אחר זה (כנסת TV)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הסערה במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב)

סערה במליאת הכנסת: כשברקע לא ברורים כמה ימים נותרו לכנסת ה-24 ובטח כמה ימים נותרו לממשלת בנט-לפיד, בשעת החקיקה הפרטית בכנסת החלה מהומה שנמשכה זמן רב, עם צעקות מכל הכיוונים.

היה זה בשעה שח"כ מיכל שיר מתקווה חדשה הגישה את הצעתה להכרה באחים שכולים, כאשר לפי ההצעה - שעברה בסופו של דבר ברוב של 72 תומכים וללא מתנגדים - האח יוכר כחלק ממשפחת השכול, כך שתימסר לו ההודעה הרשמית על מות אחיו חלילה, על אירועי זיכרון בנושא או על הטבות להן הוא זכאי.

במהלך הצגת החוק ע"י ח"כ שיר, פנתה אליה יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, ואמרה לה: "תחשבי כמה אחים שכולים התווספו לנו בגלל החברים שלך, השותפים שלך לקואליציה. כמה עוד אחים שכולים של עוד ועוד פיגועים", כאשר כוונותיה הן על חבירת תקווה חדשה לקואליציה בה גם רע"מ נמצאת.

ברגע זה יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, שניהל באותה השעה את הישיבה, התערב - על אף שאינו חבר רע"מ אלא הרשימה המשותפת - ואמר לסטרוק: "זו אמירה חמורה ביותר, את מאשימה חברי כנסת ערבים שהם אחראים לרצח והריגה, את מעלילה על חברי כנסת בבית הזה".

המהומה במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

אחרי כמה דקות הוסיף טיבי את המשפט שהיה הזרז למדורה שנדלקה במליאה, ואמר לסטרוק על שותפה למפלגה, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "את חברה בסיעה היחידה שיש בה מורשע בתמיכה בטרור".

מאותו הרגע נוצרה מריבה במליאה, כאשר ח"כים רבים מסיעות הימין באופוזיציה התערבו ומחו בפני יו"ר המליאה טיבי על דבריו. טיבי, כפי שהחוק מרשה לו, החל להוציא ח"כים מהמליאה בזה אחר זה, בהם סטרוק ובן גביר עצמם, וכן שניים אחרים ממפלגתם, היו"ר בצלאל סמוטריץ' וח"כ שמחה רוטמן.

רגע לפני שיצא החוצה, כהוראת טיבי, צרח ח"כ איתמר בן גביר: "אתה מחבל! מחבל! מחבל!".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מסר: "‏אחמד טיבי משתמש פעם אחר פעם בתפקיד יו"ר הישיבה כדי להכניס את דעותיו ולתקוף חברי כנסת. ארבע שנים ישבתי על הכיסא הזה בחדרת קודש ומעולם לא העליתי בדעתי לנהוג כך. העובדה שמיקי לוי נותן לו להמשיך לנהל את המליאה היא חרפה שרומסת את שאריות כבודה של הכנסת. אל תעזו להטיף לנו יותר על ממלכתיות".

ח"כ מיקי זוהר, לשעבר יו"ר הקואליציה, אמר: "השמאל 'הנאור' מוחה כפיים בכנסת לאחמד טיבי כי הוא מנסה להשפיל חברי כנסת מהימין בהרחקתם מהמליאה. ככה נראית מדינת ישראל. בושה וחרפה".

בכיר הליכוד, השר לשעבר יואב גלנט, התייחס גם הוא לסערה במליאה: "בושה לכנסת ישראל ולקואליציה השולטת בה. את הדיון על חוק ההכרה באחים שכולים מנהל בברוטליות ובציניות אחמד טיבי. אטימות, עיוורון וחוסר שיקול דעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר