צפו בתיעוד

המחבל כיוון את הנשק על הילדים החרדים

מחבל שהגיע סמוך לגדר המערכת של העיר מודיעין עילית, כיוון נשק חם לעבר ילדים שהיו במקום למרות אזהרות הרבנים. כוחות הביטחון איתרו את המחבל ועצרו אותו (צבא וביטחון)

המחבל (צילום: השומרים מודיעין עילית)

בתקופה האחרונה ילדים ובני נוער עומדים בשטחים הסמוכים לגדר ההפרדה של העיר החרדית מודיעין עילית, משקיפים וצועקים אל עבר הערבים שבצידו השני של הגדר ומתעסקים עם החיילים שניצבים שם בשמירה. זאת, למרות בקשות ואזהרות הרבנים להימנע מכך.

אתמול (חמישי), אחד המתנדבים של ארגון 'השומרים' שהיה בתצפית הבחין בהתרחשות חריגה בצד הפלסטיני, לאחר דקות ארוכות של השלכת אבנים ועימותים מול החיילים הבחין ברוכב על קטנוע שהתקרב במקטע מסויים אל עבר הגדר, בשלב מסויים הפלסטיני הוציא כלי נשק וכוונו אל עבר הילדים שעמדו בצד השני. הוא לא ירה ולאחר מספר דקות נמלט מהמקום.

המתנדב עדכן במהירות את הצבא שהזרימו במהירות כוחות נוספים למרחב, כאשר קצין המודיעין של היחידה והמג"ד הגיעו לחמ"ל השומרים כדי לנסות ולאתר אותו מפגע פוטנציאלי במהירות. במקביל סיירי הביטחון של העירייה הרחיקו את הילדים.

הבוקר עודכנו המתנדבים, כי כוח צה"ל איתר את המבוקש והוא נעצר לחקירה.

בשיחה עם המתנדב שהבחין בהתרחשות הוא מספר: "הם מגיעים קבוע לצד השני, אבל ראיתי דפוס חריג. היו תצפיתנים שלהם ושמתי לב שמשהו שונה. האופנוען הגיע מכיוון שונה. מקום שהם לא הולכים אליו בדרך כלל, אז עקבתי אחריו ופתאום ראיתי שהוא הוציא כלי נשק. מהרגע שהרמתי טלפון, תוך דקות כולם כאן היו על הרגלים.

"מה זה כולם?"
הצבא, המשטרה והעירייה. אני חייב להגיד תודה גם לצבא שיושבים כאן על הגדר בצורה קבועה. רוב הפעילות שלהם לא מתפרסמת אבל הם עירניים מאוד סביב הגדר ובכל חשש או אירוע הם פועלים ביסודיות. אנחנו עובדים אתם בשתוף פעולה, אנחנו נמצאים בתוך השכונות עם עיניים החוצה. אנחנו מטבע הדברים כתושבי המקום יודעים לזהות לפעמים דברים שהם לא יכולים לשים לב והם כמובן נותנים את המענה הצבאי שאנחנו לא מתיימרים להיות.

"משהו חדש?"
כן, בעבר לא הייתה כזו נוכחות בכלל. כעת בעקבות הפיגועים האחרונים הם נמצאים כאן קבוע. ועוד דבר שחייבים גם לאמר שאפו לגוטרמן ולמחלקת הביטחון של עירייה שהשקיעה המון בנושא הזה כאן בעיר. הם התקינו ציוד תצפית מאוד מתקדם כמו שביקשנו, ואנחנו המתנדבים יושבים קבוע. לא כולם יודעים ולא כל מקרה הוא אירוע אמת, אבל יש המון עבודה וצריך מתנדבים. מה שבטוח שמאז שהתחלנו עם פעילות השומרים בעיר, במקום שתיים שלוש פריצות שהיו כל לילה ובפרט בלילות שבת, כעת אנחנו אוחזים על מספר אפסי ואפשר באמת לתת לעירייה ולגוטרמן קרדיט על דאגתו לעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר