אזהרה בשכונה החרדית

'תופעה מסוכנת' בבית וגן: ילדים עולים לרכב ומגיעים ליער

בשכונת בית וגן פורסמה אזהרה חמורה מפני גבר עם רכב לבן שמעלה ילדים "להשלים מנין" ולוקח אותם ליער ירושלים; בליל שבת, נעצר באחד מבתי הכנסת בשכונה חשוד במעשים חמורים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שכונת בית וגן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המינהל הקהילתי בשכונת בית וגן פרסם בימים האחרונים אזהרה חמורה להורים, מפני גבר המעלה ילדים תמימים לרכב, ולוקח אותם ליער ירושלים.

"תופעה מסוכנת בשכונה", נכתב בכותרת המודעה שפורסמה, "הורים הזהירו את ילדכם שלא להתפתות". בהמשך נכתב כי "מזה תקופה ארוכה מסתובב בשכונה רכב לבן גדול עם אדם במראה חסידי ומבקש מבחורים לעשות טובה ולבוא איתו להשלים מנין. ילדים תמימים עולים לרכב ומגיעים ליער ירושלים".

עוד כותבים במינהל כי "שוב אנו מדגישים כי חובה על כל הורה להזהיר את ילדיו לא להיענות לבקשותיהם של אנשים זרים אף לא לסיוע בצרכי מצווה והגם שחזות המבקשים היא חרדית. מיותר לציין כי הדבר כרוך בסכנות ממשיות".

ההודעה, מטבע הדברים, עוררה סערה בשכונה וגרמה להורים רבים לחשוש מפני אותו אלמוני שמסתובב בשכונה ומנסה לפגוע בילדיה.

העיתונאי לירן תמרי אף פרסם ב'ידיעות ירושלים' כי תושבים שענו לתיאור במודעה שפורסמה, סבלו מחשדות והצקות, ובתגובה המנהל הוציא התנצלות בפניהם. לפי הדיווח, במינהל הקהילתי טענו כי הנהג שמנסה לפגוע בילדים - מוכר למשטרה ואינו תושב השכונה.

בתוך כך, בליל השבת האחרונה, נעצר בשכונה אדם שלפי החשד ביצע מעשים חמורים בבית כנסת בשכונת בית גן. התלונה הגיעה ממתפללי בית הכנסת, שטענו כי הוא ביצע מעשים חמורים גם במתפללים וגם באחד הקטינים שהיו בבית הכנסת.

החשוד, אינו תושב ישראל ומתגורר בארה"ב. בשל מעצרו בליל שבת ולאור כך שהשבת והחג היו סמוכים, הוא הובא במוצאי חג השבועות לבית המשפט, שם הוארך מעצרו ביומיים.

סנגרו של החשוד, מהסנגוריה הציבורית, טען בדיון בביהמ"ש כי "החשד הסביר בתיק זה מאד ראשוני ובעוצמה לטעמי מאד נמוכה, אין תלונות מסודרות ולא ברור אם אותם אנשים שנלקחה מהם עדות ראשונית בשטח אם הם הקורבנות או שהם שמעו או ראו, כל הדברים לא ברורים".

לדבריו, "יש פה בחור צעיר ללא עבר פלילי וכל מה שרצה זה להגיע ולראות את הרב שלו ומפאת נימוס ללבוש את הבגדים לכבוד שבת", הסנגור סיפר כי הוא חיפש מקום להחליף בגדים ולא מצא והוא אכן החליף, כנראה ליד אנשים אחרים, אך במהלך ההחלפה - לא נשאר ללא הבגדים. עוד הוא טען כי "אני מבין שהחקירה הייתה חלק בעברית וחלק באנגלית ואיני יודע עד כמה הוא הבין מה נשאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר