שובה של הקורונה

משרד הבריאות אישר 'בוסטר' גם לבני 5-11

הצוות לטיפול במגיפות הכריע כי גם ילדים קטנים, שעד עתה יכולים היו לקבל רק שתי מנות, יקבלו גם את המנה השלישית, זאת ברקע הגעת גל הקורונה השישי לישראל (בריאות, בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מנת החיסון נגד קורונה של פייזר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

משרד הבריאות הורה לקופות החולים להתחיל במבצע חיסונים במנה שלישית לבני 5 עד 11, שעד עכשיו יכולים היו לקבל רק את שתי המנות הראשונות, וכעת יוכלו לקבל גם את מנת הדחף שניתנה למיליוני ישראלים.

ע"פ נתוני משרד הבריאות, פחות מרבע מהילדים בחרו להתחסן בחיסון הראשון והשני, ולמרות זאת נפתחה האפשרות לחיסון השלישי, כאשר ע"פ ההמלצה, המנה השלישית תינתן גם למחלימים מהנגיף, אם חלפו שלושה חודשים ממועד ההחלמה.

ההחלטה הזו, שהתקבלה ע"י הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, מגיעה לנוכח העלייה המחודשת בתחלואת הקורונה במה שנראה כגל שישי, עם התפרצות זן חדש של זן האומיקרון, בו נדבקו מיליוני ישראלים.

לפני כחצי שנה חוסנו מאות ילדים עם מחלות רקע שנחשבו בקבוצת סיכון, ובמשרד הבריאות תכננו להרחיב כבר אז את מבצע החיסונים במנה שלישית לכלל הילדים בישראל, אך המבצע נעצר בשל הירידה בתחלואה בגל האומיקרון.

לפני כחודש, גם ארה"ב החלה לחסן ילדים בני 5-11 במנה שלישית. על פי המלצת ה-FDA, ילדים יכולים לקבל את מנת הדחף לפחות חמישה חודשים מקבלת המנה השנייה. "למרות שבמידה רבה הקורונה נוטה להיות פחות חמורה אצל ילדים מאשר אצל מבוגרים, גל האומיקרון העלה את כמות הילדים החולים והמאושפזים בבתי החולים, וילדים יכולים גם לחוות השפעות ארוכות טווח, אפילו בעקבות מחלה קלה", אמר אז נציב הסוכנות, רוברט קאליף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר