צעד גדול לאישור ה-FDA

בקרוב: חיסוני קורונה ינתנו גם לבני חצי שנה ומעלה

חברי הוועדה המייעצת למנהל התרופות בארה"ב המליצו פה אחד על מתן החיסונים גם לפעוטות, וההליך צפוי להתחיל בקרוב, אחרי שהבית הלבן הודיע שיקבל את החלטת ה-FDA וה-CDC (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בקבוקוני חיסונים נגד קורונה (צילום: שאטרסטוק)

חברי ועדת המומחים, העצמאית, שמייעצת ל-FDA, הלא הוא מנהל המזון והתרופות האמריקני, הצביע הלילה (בין רביעי לחמישי) פה אחד בעד מתן חיסונים נגד קורונה כבר לבני חצי שנה ומעלה, מה שיוריד את הגיל המינימלי לקבלת חיסון מחמש שנים לחצי שנה. האישור ניתן לשני החיסונים המובילים היום בעולם: החיסון של חברת פייזר, בו חוסנו רוב אזרחי ישראל, וחיסון מודרנה.

על פי הנתונים שהוצגו בפני חברי הוועדה המייעצת, חיסוני פייזר הציגו תוצאות טובות יותר של יעילות, וחיסוני שתי החברות עתידים לסייע למיגור הסכנה בהידבקות גם בקרב 17 מיליון ילדים קטנים החיים בארצות הברית.

הבית הלבן התייחס לדיונים הללו עוד קודם אישור הוועדה המייעצת, כשהודיע ש"תוך ימים ספורים" מאישור ה-FDA וה-CDC יופצו החיסונים לילדים קטנים בארצות הברית.

השאלה המרכזית לחברי הוועדה הייתה "האם יתרונות החיסון גוברים על הסיכונים", והתשובה הייתה חד משמעית ופה אחד: כן.

ע"פ הנתונים, כאב היה תופעת הלוואי הנפוצה ביותר בקרב המתחסנים, והיו שסבלו מחום, מכאבי שרירים ומישנוניות, בעיקר אחרי החיסון השני, שחלפו תוך 48 שעות לערך. בנוסף, לא דווח על פעוטות שמתו בעקבות החיסון, על מקרים של דלקת בשריר הלב או דלקת בקרום הלב בקרב מקבלי החיסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר