חיפושים נרחבים

המגזין האמריקני: יתכן שקליינרמן נצפה בהונגריה חודש אחרי היעדרותו

מידע שהועבר למשטרת ישראל אך לא אומת, טוען שהנעדר החרדי מוישי קליינרמן בן ה-16, שנעדר כבר קרוב ל-100 יום נצפה בחו"ל • פרס של עשרת אלפים דולר למביא מידע (חרדי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מוישי קליינרמן (צילום: באדיבות המשפחה)

משה קליינרמן, הנער החרדי שעזב את ביתו במודיעין עילית לפני כמעט 90 יום ונעלם, נצפה לפני מעט יותר מחודש בקרסטיר שבהונגריה. כך לפי עדויות שונות שפורסמו במגזין האמריקני 'עמי', שלא אומתו. המידע הועבר למשטרת ישראל. במגזין הודיעו גם על מענק של עשאת אלפים דולר למביא מידע שיכול להוביל למציאתו.

בשבוע שעבר הקימה המשטרה צוות חקירה מיוחד לפרשה. אתמול ציינה המשטרה כי היא מבצעת פעולות רבות הכוללות סריקת שטחים נרחבים מאוד במקומות בהם עולה אינדיקציה להימצאותו של הנעדר ומפעילה לשם כך כוחות רבים של שוטרים, יחידות חילוץ ומתנדבים ויחידות מיוחדות נוספות.

את הקושי באיתורו, מסבירה המשטרה כי "במקרה של משה עד כה לא נמצא אינדיקציה הממקדת את הכוחות בתא שטח מסוים ועל כן מלאכת החיפוש קשה יותר ומתפרסת בנקודות רבות בארץ בהם יכול היה להימצא".

המשטרה שבה ומציינת כי "משה נראה לאחרונה בתאריך 25.3.23 באזור מירון. מכיוון שעד כה אין למשטרה קצה חוט לגבי היעדרותו של הנער, כל אינדיקציה שעולה נבדקת מיד עם קבלתה במקביל למלאכת החיפושים שלא פוסקת. משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת להשיב את משה מהר ככל הניתן לחיק משפחתו".

מפקד תחנת מודיעין עילית סגן ניצב אלון כלפון (צילום: דוברות המשטרה)

תיאורו של משה: מבנה גוף רזה. שיער כהה עם פאות, עיניים כהות מרכיב משקפי ראיה. מעל עינו השמאלית ישנה צלקת בולטת. כל היודע דבר אודות מקום הימצאו או שעשוי לסייע באיתורו, מתבקש להתקשר למשטרת ישראל תחנת מודיעין עילית בטלפון 086447200, או למוקד 100 של המשטרה.

בפעם האחרונה שבה נראה קליינרמן הייתה ביום שישי, כ"ב באדר ב', ערב שבת קודש פרשת שמיני - אז הוא נראה באיזור מירון, ומאז אבדו עקבותיו. גיטי קלינרמן, אמו של אברהם משה, מתמודדת כבר יותר משלושה חודשים עם היעלמותו של בנה, ואינה מוצאת מנוח, מרוב דאגה לגואלו.

"לא היה לו בעבר אף פעם שהוא יצא ולא היה מעדכן אותנו כל כמה שעות מה קורה איתו", היא סיפרה ל'כיכר השבת' לפני כחודש. "זה היה יום שישי, לפני 54 ימים", היא משחזרת, "אברהם משה נסע לשבת מברכים של חודש ניסן במירון, הוא אמר שהוא נסע עם חברים ובגלל שאין לו טלפון, הוא נתן מספר טלפון של חבר ושהוא יהיה בקשר איתנו".

מויש קלינרמן

בשבוע שעבר הגיע הנדבן האמריקני, שעלה לאחרונה לישראל, שמואל סקט, לבית ההורים והתחייב, כי מי שיביא מידע ממשי על מוישי שיסייע באיתורו, יקבל פרס בסך חמישים אלף שקלים.

"במוצאי שבת הוא לא התקשר. עברו עוד שלושה ימים והוא לא יצר קשר ואנחנו נכנסו ללחץ", מספרת גיטי, "יום שישי, שבוע אחרי, כבר שבוע שהוא לא מתקשר, אמרתי לבעלי שמשהו פה קרה, והתחלנו לחפש אותו. ערבנו את המשטרה, לאט לאט המשטרה נכנסה לתמונה, לקחנו חוקר פרטי שינסה לאתר אותו בגלל שהמשטרה גררה רגלים, מאז ועד היום לא הגיע מידע מסודר, לא משהו מדויק".

היא מספרת כי "החברים שהיו איתו בשוק, הם לא יודעים מה קרה, הם מספרים שהוא יצא במוצאי שבת עם מישהו, אבל אנחנו לא יודעים באמת מה קרה".

סקט, עם ההורים בביתם (צילום: עם ישראל חי)

סקט אמר בבית ההורים במודיעין עילית: "אני ראיתי את הסרטון לפני כמה ימים של ההורים שיושבים לידי, ואני בכיתי, אבל לא רציתי רק לבכות ולהתפלל שזה חשוב מאוד אבל רציתי לעשות עוד משהו.

"אחרי שבכיתי, החלטתי לעשות מעשה, והקרן שלי עם ישראל חי, תיתן פרס של חמישים אלף שקלים, למי שייתן מידע ממשי שיוביל למציאת אברהם משה חי וקיים. אני מבקש מכם שאם יש לכם בדל מידע תתקשרו אלינו, אפילו בשבת זה ממש פיקוח נפש", סיים הנגיד את דבריו.

אביו של מוישי קליינרמן אמר: "זה מחזק מאוד איך שעם ישראל מתגייסים לעזור לנו בכל התחומים, אם זה בתפילה אם זה בחיזוק ובכל שאר הדברים, זה מאוד מחזק שעוזרים לנו במציאת מוישי שלנו. אי אפשר לתאר את הקושי ואת הדאגה שלנו, אנחנו כבר לא יכולים לנשום או לישון, כל צלצול טלפון מקפיץ אותנו, זה נורא".

אמו של מוישי אמרה: "אנחנו ממש מעריכים את המאמצים של האנשים לעזור לנו, אין לי מספיק מילים כדי להודות על כל מה שעשו עבורנו. אני קוראת למדינת ישראל, תתעשתו, תביאו את הילד הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר