חשוד הודה

בארה"ב נפתח משפטם של רוצחי הצעיר החרדי מישראל

החלו ההליכים בבית המשפט כנגד מספר צעירים, במסגרת חקירת הירי למוות בצעיר חרדי מישראל שביקר בבולטימור לרגל שמחה משפחתית • אחד מהם כבר הודה ברצח (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אפרים גורדון ז"ל (צילום: ללא קרדיט. לפי סעיף 27א)

היום (שלישי) צפוי להתחיל משפטם של מספר צעירים החשודים ברצח אפרים גורדון ז"ל בעיר בולטימור, - צעיר שומר תורה ומצוות מישראל שביקר בעיר האמריקנית לרגל שמחה משפחתית.

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', לפני כשנה עצרה משטרת בולטימור שבמדינת מרילנד כמה חשודים, חלקם קטינים בשעתו, בחשד שהיו קשורים לאירוע ירי בעיר, שהמשטרה מאמינה שבוצע בידי חוליית פשע מקומית.

באירוע נורה אפרים גורדון, בן 33 ותושב היישוב נעלה בבנימין, שחזר בתשובה כמה שנים קודם לכן. פרמדיקים שמצאו את אפרים בזירה, וגילו כי הוא נורה פעם אחת בפלג גופו העליון, פינו אותו לבית החולים אך נאלצו לקבוע את מותו בנסיבות הקשות.

אחד מן החשודים, אומריון אנדרסון בן ה-18, הודה לפני כחודש ברצח ממדרגה ראשונה שביצע לפני שנה בעודו קטין. בנוסף אליו, יש חשוד בן 16 ששמו לא נמסר, וחשוד אחר - וויליאם קלינטון בן ה-18.

בית המשפט בבולטימור (צילום: Shutterstock)

למרות שהמשטרה מאמינה שהמניעים היו פליליים, משפחתו ומקורביו מתעקשים כי הרקע לרצח היה אנטישמי. הם טוענים כי כמה מטרים מבית דודתו בבולטימור, זינקו שלושה צעירים לעבר אפרים, צעקו קריאות שנאה ואז ירו בו לעיני בני משפחתו. צעיר רביעי הסיע אותם אל הזירה ומילט אותם ממנה.

כעת, עם פתיחת המשפט, תנסה מערכת הצדק האמריקנית לברר מה באמת קרה. בין התאריכים 21-24 ביוני ייערך משפטו של החשוד המרכזי בירי עצמו, ואילו בחודש נובמבר יעמוד למשפט מי שלכאורה תכנן וארגן את הרצח.

כל החשודים מואשמים ברצח מדרגה ראשונה ויישפטו כמבוגרים. הפרקליטות דורשת את העונש המירבי של 60 שנות מאסר, אם כי תוספת של פשע שנאה עשויה להחמיר עוד את גזר הדין.

משפחתו הגרעינית של אפרים, המתגוררת בישראל, לא תשתתף בדיונים בבית המשפט, אך יהודים רבים מתכוונים להגיע הם ולהראות נוכחות בולטת באולם. בנוסף, במסגרת התמיכה הציבורית במשפחתו של אפרים, ספר תורה נכתב ומניין תפילה חדש נוסד לזכרו בבית חב"ד במרילנד.

  • תמונה זו מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר