"נתגד לכל החוקים"

הליכוד: "לשחרר את שיקלי"; יש עתיד: "חוק הנאשם" יעלה

באופוזיציה רוצים לאפשר לח"כ שיקלי שהופרש מימינה לרוץ במפלגה קיימת, ומאיימים להתנגד לכלל החוקים • בקואליציה מאיימים: נקדם את החוק שיבלום את נתניהו (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ)

מליאת הכנסת דנה בשעה זו (רביעי) בהצעות החוק להתפזרות הכנסת ה-24, לאחר הודעת ראשי הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד, על פירוק הממשלה, אבל גם בימיה האחרונים של הכנסת - לא נרשמת הסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד, פנה למרכזי האופוזיציה, ח"כ יריב לוין וח"כ יואב קיש מהליכוד, בהצעה לקדם חוקים מרכזיים שיש עליהם תמיכה ציבורית רחבה במהירות, רגע לפני פיזור הכנסת - ונענה בשלילה.

בליכוד דרשו מיש עתיד לבטל את הפרשת ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, כדי שהח"כ יוכל להתמודד בבחירות במפלגה קיימת, בתמורה לתמיכה בחוקים כגון תקנות יו"ש, המטרו, פיצויים לבעלי עסקים שנפגעו בגל האומיקרון ועוד, אבל בקואליציה מסרבים כדי להצר את צעדי שיקלי בבחירות.

כדי להשיב באיום מצידם, ביש עתיד מאיימים שיעלו את הצעת החוק למניעת הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים כבר היום, בלי להמתין. החוק, שאם יעבור ימנע מבנימין נתניהו להרכיב ממשלה גם אם ישיג 61 מנדטים בבחירות, מלחיץ את הליכוד, אבל נכון לשעה זו אין פריצת דרך בשיחות.

יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי אמר כי "האופוזיציה מנסה לעצור את מהלך הבחירות. שמבחינתם ימשיך השיתוק, העיקר שלא יהיו בחירות. אם האופוזיציה רוצה היום יש תאריך מוסכם לבחירות. הסיבה שאין כי האופוזיציה לא רוצה. היא מעמידה תנאים מושחתים כדי שנגיע לתאריך מוסכם".

כזכור, יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, הודיע לבכירי הקואליציה, בהם יו"ר מפלגתו יאיר לפיד, כי לא יאשר את קידום "חוק הנאשם" ללא הליך הכנה ודיון מסודר, על אף תמיכתו העקרונית בקידומו.

בתגובה, ח"כ אלי אבידר, שדורש לקדם את החוק כבר זמן רב כדי למנוע מנתניהו את היכולת להרכיב ממשלה, ביקש מראש הממשלה הבא לדחות בשבוע את פיזור הכנסת, כדי להעביר את החוק: "לאורך השנה האחרונה קבלנו הזדמנות היסטורית להוציא את נתניהו מהחיים הפוליטיים, ולא עמדנו בהבטחה לציבור שבחר בנו. תן עוד שבוע אחד והחוק עובר".

בנתיים במליאה דנים בשתי הצעות חוק להתפזרות הכנסת, הראשונה של האופוזיציה והשנייה של הקואליציה, כאשר ראשון הנאומים בדיון היה מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין מהליכוד, לו ישנן נקודות רבות בנפילת הממשלה, שפתח את דבריו בברכת "שהחיינו" ועבר לתקוף: "לפני כשנה הושבעה בכנסת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, ממשלה שקמה על בסיס שנאה עיוורת ומעילה חסרת תקדים באמון הבוחרים. כמה פוליטיקאים קטנים שהקנאה העבירה אותם על דעתם העדיפו לחבור לפוליטיקאים קטנים לא פחות תוך ויתור על כל ערך אידאולוגי ולרמוס כל התחייבות לבוחר".

לוין בחר להתייחס גם לדרך בה קרס המיזם של בנט ולפיד: "אין זה פלא שגם אקורד הסיום שלכם נעשה באופן מחפיר. לפיד ובנט ברחו מהספינה הטובעת והכריזו על פירוק הממשלה מאחורי גבם של שותפיהם שהלכו - ובאופן מדהים ממשיכים ללכת אחריהם - כעדר של כבשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר