ביקור בבחירות

ביידן יפגש עם נתניהו, דרישה אמריקנית לצמצם הטקס בנתב"ג

ביידן יגיע לישראל במהלך מערכת הבחירות וצפוי להיפגש גם ראש האופוזיציה נתניהו • גורמים אמריקנים ביקשו לצמצם את טקס קבלת הפנים לנשיא ארצות הברית בנתב"ג (חדשות מדיני)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נשיא ארצות הבית ביידן (צילום: shutterstock)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פעל רבות לשימור ממשלת בנט-לפיד, עם העלמות עין מדברים שהממשל האמריקני התמקד בהם בדרך כלל כגון חתירה להסכם שלום עם הרשות הפלסטינית, אך בסופו של דבר ינחת בארץ הקודש לאחר שקרסה.

ביידן יגיע לישראל באמצע חודש יולי, בעוד שלושה שבועות, לביקור שעיקרו יעסוק בעבודה המשותפת של ישראל וארה"ב נגד איום הגרעין האיראני ובניסיונות לקדם הליכי נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. ביידן היה אמור להיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, אבל בשל חילופי השלטון בשבוע הבא יוועד ביידן עם ראש הממשלה הבא, יאיר לפיד.

הערב (רביעי) דווח באתר 'אקסיוס' האמריקני כי ביידן ככל הנראה יפנה מקום בלו"ז הצפוף שלו לפגישה עם אדם אותו הוא מכיר יותר מ-40 שנה: ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

נשיא ארה"ב העדיף להימנע מפגישה עם יו"ר הליכוד, עימו היו לו מחלוקות רבות בעבר שבאו לידי ביטוי גם בשעה שנבחר להיות מנהיג המעצמה בעולם, עם טלפון לראש הממשלה דאז רק לאחר חודש מכניסתו לבית הלבן, אך יעשה זאת כדי לא להיראות כמי שמקדם רק צד פוליטי אחד בבחירות בישראל, הצד של יו"ר יש עתיד, אלא ינסה לשמור על נייטרליות, לפחות כלפי חוץ.

העיתונאית מוריה אסרף דיווח הערב בחדשות 13 כי גורמים אמריקנים ביקשו לצמצם את טקס קבלת הפנים לביידן בנתב״ג. לפי הדיווח, היום נערך דיון במשרד החוץ ונבחנות כמה אפשרויות, כמו ויתור על לחיצות הידיים, צמצום המוזמנים וקיצור הנאומים. בכירים ישראלים טוענים כי הבקשה לא נומקה אבל היא מגיעה ברקע גילו של הנשיא והאירועים הפוליטיים.

ממשרד רה״מ נמסר לדיווח בחדשות 13: מתקיים קשר הדוק בין כלל הגורמים בישראל ומול האמריקאים לתאום ביקור ממלכתי. ההחלטה לגבי הטקס בנתב"ג היא מקצועית וללא שיקולים פוליטיים, כאשר המוזמנים טרם סוכמו.

במהלך ביקורו במזרח התיכון, ביידן צפוי לבקר בסעודיה ויפגש עם יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, וכן להגיע לפגישה עם ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר