גפני, שומע?

סקר: 80% מהחרדים מתנגדים להורדת אחוז החסימה

למרות רצונות יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, רוב מוחלט של בוחריו מתנגד למהלך, שעתיד לשנות את המערכת הפוליטית, כך ע"פ סקר המרכז להעצמת האזרח (פוליטי בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
משה גפני (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, עשה בשבועות האחרונים מאמצים להוריד את אחוז החסימה, כדי להשאיר לו את האפשרות לרוץ עם דגל התורה לבדה וללא אגודת ישראל החסידית. עם זאת, סקר שפורסם הבוקר (ראשון) מעלה כי רוב מוחלט מהחברה החרדית מתנגד למהלך, שיכול מחד לייצב את המערכת הפוליטית, אך באותה מידה לסבכה אף יותר.

לפי הסקר, שערך הסוקר רפי סמית עבור המרכז להעצמת האזרח, רק 20% מהחרדים תומכים בהורדת אחוז החסימה, כאשר 50% מעוניינים בהשארת המצב הקיים - ו-30% אף חושבים שנכון להגדילו.

בקרב מצביעי יהדות התורה לבדה, שבערך מחציתם הם תומכי גפני, רק 17% תומכים בהורדת אחוז החסימה, 38% בעד השארתו כפי שהוא ו-14% תומכים בהעלאתו, כאשר לשאר המשיבים אין דעה. בקרב מצביעי ש"ס 38% תומכים בהעלאת אחוז החסימה, 23% תומכים במצב הקיים ו-13% קוראים להורידו.

מהמרכז להעצמת האזרח נמסר: "הציבור מבין היטב שישנה בעיה בשיטה וזועק לפתרונות, כאשר גם במקרה הזה הפוליטיקאים מציעים פתרונות שהם דווקא נגד עמדת רוב הציבור. הפתרון הוא לא שינוי אחוז החסימה, אלא שינוי מלא של שיטת הבחירות. במצב שבו המפלגה הגדולה תהיה בהכרח זו שתרכיב את הממשלה, רבות מהמפלגות הקטנות ייעלמו גם כך ומפלגות האינטרס ייאבדו משמעותית מכוחן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר