לקראת פילוג?

יתד נאמן נגד בעלזא: "חרדה עצומה ופגיעה חמורה"

המהלך של חסידות בעלזא לתקצוב מוסדות החינוך שלהם בלי להיות חברים בחינוך העצמאי, מוביל למתקפה חריפה מצד ביטאון 'דגל התורה' - בלי להזכיר את שם החסידות (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

לאחר הפרסום אודות הבנות והסכם אליו הגיעו נציגי חסידות בעלזא עם משרד החינוך, שרת החינוך ושר האוצר ליברמן אודות תקצוב מיוחד עבור מוסדות לימוד שיעמדו בקריטריונים מיוחדים שעניינם לימודי חול ברמה גבוהה יותר, יוצאים הבוקר (שלישי) בעיתון 'יתד נאמן' בחריפות נגד חסידות בעלזא.

תחת הכותרת 'חרדה עצומה לנוכח התערבות בוטה ופגיעה חמורה בחינוך החרדי', טוענים ביתד כי מדובר במזימה הכוללת פיתוי כלכלי כדי לפגוע בלב ליבה של היהדות הנאמנה, והכול במטרה שת"תים המלמדים על טהרת הקודש ישנו את מהותם ויעודם.

עוד תוקפים ב'יתד' כי משמעותה של ההסכמה ע"י נציגי חסידות בעלזא תביא לכך שמורים בחינוך החרדי יאלצו לעבור הכשרה מקצועית חיצונית ע"י משרד החינוך הכפרני.

יצויין כי לאחרונה הבהירו גורמים מטעם חסידות בעלזא כי מטרתם היא בסך הכול הקמת זרם עצמאי, בשל סירובם של החינוך העצמאי לקבלם למערכת.

נציג חסידות בעלזא בכנסת, ח"כ ישראל אייכלר אמר אתמול בראיון לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית של 'קול חי' כי "כל מה שהציבור יודע על התכנית הזו הם שקרים של מישהו שאינו חסיד בעלזא – שעוסק בגיוס חרדים לצה"ל והוא חלק מהגורמים שרוצים להרוס את הציבור החרדי מבפנים. כל הדיווחים של העיתונאים שהוא מזין – הם שקר וגסות רוח".

אייכלר זעם: "העלילו עלינו שאנחנו רוצים לעשות ממלכתי חרדי". הוא הסביר מה השינוי: "הייתה עד היום אפליה בתלמודי תורה שאינם של החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני – גם שכר המלמדים היה 50 אחוז מהחינוך העצמאי".

לדבריו, כעת, בזכות ההסכם של בעלזא עם משרד החינוך, "מהיום כל חיידר שלא נמצא בחינוך העצמאי ובני יוסף יוכל ללמוד את אותם תכנים של החינוך העצמאי ויקבלו על כל תלמיד אלפי שקלים. ילמדו בדיוק מה שלומדים בחינוך העצמאי".

אייכלר הוסיף כי "זה שהחינוך עצמאי לא מכניס חיידרים יצר מצב שהיינו צריכים להחליט אם אנחנו עושים ממלכתי חרדי – שעמדתי על זה שלא יהיה את זה, זכותם של ילדים שלומדי בתלמודי התורה שאינם החינוך העצמאי לקבל את אותם דברים".

"הוכחנו בשנתיים של מאבק שלא נכנענו ובע"ה בזכות עזרה של השרים סער וביטון ומנכ"לית משרד החינוך – עמדנו על כך שעצמאות הת"תים האלה ישארו בדיוק כפי שהיו. יהיו אותם תכנים ואותו תקצוב בע"ה. זו הבשורה שהייתה".

המתקפה ב'יתד נאמן', ברקע הדיבורים המתגברים במערכת הפוליטית על האפשרות כי 'דגל התורה' ו'אגדות ישראל' יתפלגו וירוצו בנפרד בבחירות הקרובות לכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר