"המפגש עם האזרחים קשה"

משבר במשטרה: מאות התפטרויות ומחסור חמור בכוח אדם

465 התפטרו מתפקידם בשישה חודשים האחרונים. בשנה שעברה התפטרו 824 שוטרים • "אם נגיע שוב למצב של 'שומר החומות' לא נוכל להגיב" • הסיבה העיקרית: שכר זעום • כך מתמודדים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרי משטרת ישראל. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משבר חמור של מחסור בכוח אדם פוקד את משטרת ישראל בתקופה האחרונה, ובייחוד בשנה האחרונה. מאות שוטרים מתפטרים בכל שנה מעבודתם במשטרה, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא תנאי השכר הנמוכים יחסית לעבודה הנדרשת.

על פי הנתונים שהגיעו לידי 'כיכר השבת', מאז תחילת השנה הנוכחית, 2022, נכון לפני כשבועיים, התפטרו 465 שוטרים בכל רחבי הארץ מתפקידם. בשנה שעברה - 2021 - התפטרו 824 שוטרים. שנה קודם לכן - 2020 - התפטרו 450 שוטרים. בשנת 2019 התפטרו 580 שוטרים ובשנת 2018 467 שוטרים.

משנה לשנה המחסור בכוח אדם במשטרה גובר. דילול מספר השוטרים בישראל הינו בעל משמעות לכל אזרח, בסופו של תהליך. כאשר אזרח יזמין שוטרים, יתכן ויחול עיכוב גדול יותר בהגעתם מפני מחסור בכוח אדם.

"רובם של השוטרים מתפטרים בגלל שכר ותנאי שרות", אומר גורם במשטרה ל'כיכר השבת'. "לפני מספר חודשים יצא המפכ״ל בהצהרה על 'שנת השוטר'. שוטרים המתינו לראות, אבל בפועל שנת השוטר לא מנעה התפטרות של שוטרים".

לדברי הגורם, "רוב השוטרים שמתפטרים הם שוטרי שטח וחוקרים". עוד הוא אומר, כי "המפכ״ל הולך לקצר את ההכשרה של השוטרים משבעה חודשים לשבעה שבועות, כדי למנוע מצב קיצוני של מחסור בשוטרים בתחנות. כמו כן הולכים להוריד את דרישות הסף של השוטרים בגלל מחסור בכוח אדם, אם נגיע למצב של שומר החומות לא נוכל להגיב״.

שוטר שהתפטר בשבועות האחרונים ממשטרת ישראל מספר לכיכר השבת: ״עבדתי 14 שעות ביממה, וקיבלתי משכורת של 7100 שקל. לא סגרתי את החודש ונתתי את החיים שלי, שוק העבודה בחוץ קל יותר".

לדברי השוטר, "תקופת הקורונה הייתה הטריגר אצלי לפרישה. לא יכלתי להמשיך עם אכיפת ההנחיות, המפגשים עם האזרחים היו קשים״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר