טור תגובה

צבועים נמאסתם // יהודה מנדלוביץ

הם מכבדים כי המאבק הוא ערכי ולא אישי • חבורת הצווחנים פצחה בשירה כשראו את גדולי האויבים מגיעים ומכבדים את גפני למרות המתקפות העיקשות שלו כנגדם; צאו ולמדו (דעה)

יהודה מנדלוביץ | כיכר השבת |
גפני רוקד בשמחת החתונה (צילום: יעקב כהן)

זה מפעים בכל פעם מחדש. הפוליטיקאי שמדבר הכי חריף, תוקף את המתנגדים לו בלשון החדה ביותר הוא יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני. הוא אחד הנואמים השנונים בכנסת, יודע לדבר על ליבו של מנסור עבאס מצד אחד עד אשר היה מוכן לתת מאות מיליוני שקלים לציבור החרדי מהתקציב לחברה הערבית, ומצד שני תוקף בחריפות את המתנגדים לו.

גם על מרב מיכאלי שהגיעה אמש לחתונת נכדתו - לא נחסכו מילים כדורבנות, כך גם על אנשי יש עתיד וראש הממשלה לפיד שהתקשר לברך. גפני תוקף אותם בחריפות מדי שבוע במליאת בכנסת, בערוצי התקשורת השונים ובוועדות הכנסת.

אגב, בשיחות סגורות של ליל שבת הוא נשמע חריף הרבה יותר, לכל אלה שאוהבים לספר לכולם מה הם אומרים בשיחות סגורות...

אך עדיין, הם מגיעים אליו בכל פעם מחדש. למרות המתקפות שלו הם מחזרים אחריו במליאת הכנסת. בשבועיים האחרונים לא מאושר אף חוק שהוא לא נתן עליו את הסכמתו, וכן, הם גם מגעים לכבד אותו בשמחת משפחתו.

רק לפני מספר שבועות תקף גפני במליאת הכנסת את שרת התחבורה על הרפורמה החדשה שלה, "יש פה מפה שמשרד האוצר הכין ועל סמך זה נעשית הרפורמה בתחבורה", אמר גפני למיכאלי והקניט אותה כעושה דברו של ליברמן. "אני אלך איתכם לשותפות? אתם מסתכלים עלינו כנחותי דרגה!", הכריז. ח"כ גפני הידוע בחרצובות לשונו עלה לדוכן הכנסת ותקף את לפיד בהזדמנות אחרת ואמר: "אתה פושע פלילי".

כל אחד מאיתנו שהיו תוקפים אותו בחריפות שכזו, לא רק שלא היה מגיע לכבד בשמחת משפחתו הרי שהיה פועל כנגדו, אך כאן אצל גפני המצב שונה. הוא תוקף אותם והם מחזרים אחריו, הוא יוצא כנגדם והם מגיעים לכבד. כ'אישה מוכה' שחוזרת שוב ושוב לאותו המקום.

תהיו בטוחים, מקהלת הצווחנים שפצחה אתמול שוב בטענות ומענות על פירוק הגוש ועל זעזוע עמוק מפרסום התיעוד (שלא על-ידי אנשיו של גפני) של מרב מיכאלי בעזרת הנשים, אינם מגיעים ממניעים נקיים. לא את זה שמפרסם מדי בוקר תיעוד שנוי במחלוקת בטיקטוק וכאן נחרד לראות את מיכאלי בעזרת הנשים, ולא את זה שטוען כי הממשלה הרשעה חגגה בבני ברק כאשר ראש מפלגתו הכריז קבל עם ועולם רק לפני זמן מה כי הוא מוכן לסלוח לאביגדור ליברמן, רק בגלל אינטרס פוליטי צר.

גם מתנגדיו הגדולים ביותר של ח"כ משה גפני יודעים בסתר ליבם כי גפני צודק במתקפות שלו כנגדם. לגפני אין נאומים תקיפים שלא מבוססים על טענות אמיתיות. אצל גפני, יו"ר דגל התורה, אין החרמות של אישיות כזו או אחרת, המגרש הפוליטי אינו מגרש של משחק כבוד מדומיינים.

המתקפות של גפני נגדם אינן אישיות, הוא מוביל קו ערכי ואמוני, קו השקפתי מזוקק, סולת נקיה, ואת זה יודעים גם האויבים הגדולים ביותר שלו. כאשר המאבק הוא ערכי וענייני ולא אישי - גם גדולי האויבים מבינים ומגיעים לכבד בשמחה המשפחתית.

ונקודה אחרונה לסיום, גפני וחברי סיעתו בדגל התורה הביאו אין ספור הישגים בקדנציה האחרונה עבור הציבור החרדי, גפני פיצח את השיטה, לתקוף ולעמוד על שלך כאשר זה נחוץ, ומאידך לפעול למען הציבור כאשר צריך.

החרמות הללו לא יובילו אותנו לשום מקום. תגדלו קצת, תאספו מעט ניסיון כמו שיש לגפני - ואולי בבוא מן הימים, תבינו את צדקת דרכו ותבואו לבקש את סליחתו.

  • הכותב משמש כדוברו של ח"כ אורי מקלב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר