המנהיג האוהד בדרך הביתה

קצר מידי וסיום טרגי: ג'ונסון, האיש והפיזור // ציקי ברנדוין

ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון היה מהמנהיגים החשובים והצבעוניים ביותר במערב. היום הודיע על התפטרותו אחרי שורת שערוריות. אז למה בעצם גם אנחנו מפסידים (פרשנות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: דאונינג 10)

12 בדצמבר 2019, י"ד בכסליו תש"פ. לסתות מגישי ערוצי הטלוויזיה הבריטית נשמטו. למרות כל הסקרים שניבאו קרב צמוד בין בוריס ג'ונסון מהמפלגה השמרנית לג'רמי קורבין מהלייבור - ג'ונסון הצליח בניגוד לכל הסיכויים וזכה להישג חסר תקדים שלא היה מאז ימיה של אשת הברזל מרגרט תאצ'ר.

אלו היו שלוש שנים מיוחדות, מעצבות ומיוחדות עבור בריטניה - ממש לא רק אבל הרבה בזכות אדם קצת מפוזר (טוב קצת הרבה...) - בוריס ג'ונסון.

הניצחון המפתיע של ג'ונסון אפשר לו להעביר בקלות הסדר 'ברקזיט' ליציאה מהאיחוד האירופי, ובאופן היסטורי הוביל את בריטניה אל מחוץ לאיחוד האירופי. בזאת, הצליח לעשות את מה שקודמיו לא הצליחו - להעביר הסדר ברקזיט בלי בחירות או משבר ממשלתי.

רבים נהגו לכנות את ג'ונסון 'טראמפ הבריטי'. אך הוא היה הרבה מעבר לכך. אדם שיודע לשמור על הומור טוב ולהתחייב שהוא משתמש במסרק למרות שיערו המפוזר לצד קשיחות מול מי שהוא מכנה 'הרודן הרוסי' אולי הביאו לג'ונסון את ראשות הממשלה, אבל כנראה גם מה שלקחו ממנו את מה שהשיג.

בני אדם הם מורכבים. נכון ג'ונסון הפר את כללי הסגר הראשון והפרסומים הסבו לו נזק ובניגוד לכל הסיכויים הצליח להיחלץ. ללא ספק ראש ממשלת בריטניה היה עם יותר נשמות (פוליטיות) מחתול.

השטויות שביצע בימיו כשר חוץ, או ראש עיריית לונדון גרמו לציבור לאהוב את האיש. אלא שכשאתה ראש ממשלה, כנראה שאתה צריך להיות יותר מרק שטותניק.

ובואו לא נטעה. ג'ונסון לא עשה רק שטויות כמו שידורי לייב עם גולשים המדברים על השמפו איתו חופף את שערו המפוזר. ג'ונסון היה מוביל הקו נגד ולדימיר פוטין ופלישתו לאוקראינה. התגובות הצוהלות בממשל הרוסי הגיעו לכל העולם היום לאחר שהודיע על פרישה - והם יודעים טוב מאוד למה.

ג'ונסון היה אוהד ישראל אמיתי. בצעירותו התנדב בקיבוץ כפר הנשיא יחד עם אחותו ומאז אהב את ישראל. בימיו כראש עיריית לונדון יצא לרכיבה משותפת עם ראש עיריית תל אביב חולדאי.

האהדה לא הסתכמה ברכיבה על אופניים וקטיף אפרסקים בקיבוץ. ג'ונסון היה מראשי הממשלה הבריטיים הטובים ביותר שהיו לישראל - ואם תרשו לי, גם לעולם כולו. כך למשל נלחם במשטר האיראני, משך את מנהיגי המערב באף לתמוך באוקראינה ולהטיל עוד ועוד סנקציות על רוסיה.

נכון, ג'ונסון לא היה מושלם - ולמרות שהיה ברור כי הוא יהיה ראש ממשלה עוד הרבה שנים, ג'ונסון בזבז מהר מדי את אשראי הסבלנות של הציבור הבריטי.

לפחות הוא יוכל להתנחם במורשת שישאיר אחריו - פרישה מהאיחוד האירופי, מלחמה בפוטין והומור. כן. הרבה הומור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר