בעקבות האסון

אלו עיקרי ההמלצות להילולת רבי שמעון בר יוחאי תשפ"ג

הגבלת קהל בדומה לרחבת הכותל, הסדרת מתחם לאירועים בשיפולי הר מירון, ומתי צריך להתחיל בהכנות להילולה. 'כיכר השבת' עם עיקרי המלצות המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר חשיפת דו"ח התחקיר על הילולת רשב"י במירון, ורשימת ההמלצות של הממונה על ההילולא צביקי טסלר, ומשטרת ישראל, אנו ממשיכים כעת ברשימת ההמלצות שגיבשו במרכז הארצי למקומות הקדושים.

על פי המרכז הארצי, ישנו צורך להתחיל בהכנות להילולא הבאה כבר בימים אלו, כאשר בנוסף ממליצים במרכז הארצי להגביל משמעותית את מספר השוהים באתרא קדישא מירון.

בדו"ח המפורט נכתב כי "לא סביר להסדיר תשתית קבע שתעמוד בביקוש הרב לקהל העולים לרגל, וכי האתר, לאחר הכשרתו, יגיע לקיבולת נתונה ומוגבלת בדומה לרחבת הכותל ולמקומות דומים בארץ , אשר על כן הערכות חד שנתית וריכוז משאבים, כולל זמניים, היא עניין בלתי נמנע שימשך".

עוד נכתב בדו"ח:

א. מומלץ לנצל עת רצון זו ולפתוח בעבודת מטה נרחבת להפקת הילולת תשפ"ג כבר בימים אלו, כך שבתחקיר המערכתי שיתקיים, תצא המלצה על מתווה ההילולה לשנה הבאה המבוססת על הניסיון שנצבר באירוע זה והגדרת מסגרת תקציבית לקיומה.

ב. ממליצים לבנות תכנית הנשענת על מומחים בתחום הבטיחות לסידורי התשתית בהר לשנת תשפ"ג.

ג. קוצר הזמן בהערכות לשנה זו, ניכר בכל תחום שתוחקר – לכן יש להיערך במקביל כבר מעתה ולבצע התאמות למתווה במעלה הדרך, כאשר במקביל מומלץ לבנות תוכנית רב שנתית לטיפול הגורמים השונים, בהסדרת האתר לתצורת הקבע שלו ולתקצב אותו, כיאה למקום הקדוש השני בחשיבותו בארץ מבחינת כמות המבקרים.

ד. יש לקדם סקרי תשתית משלימים לסקרים שנערכו, שיכללו המלצות לטיפול באופן מדורג – החל מנושאים של הסרת סכנות, והמשך בטיפול מדורג לייצוב המצב מבחינה בטיחות והנדסית.

ה. יש לבנות ולתקצב תכנית עבודה רב שנתית ליישום הפערים מסקרי התשתית, הליך שכזה יאפשר להכשיר את ההר לקליטת הקהל באופן בטיחותי, ויצמצם באופן משמעותי את ההוצאות על תשתיות זמניות ויקצר את משך הזמן הנדרש לכל הילולא.

ו. מומלץ להכשיר שטח לעריכת אירועים בשיפולי ההר כדי לאפשר לחגוג בבטחה בקרבת מקום.

ז. במרכז הארצי אף קוראים לאגף האכיפה שהרסו עשרות מבנים לא חוקיים במירון, לטפל בליקויי בטיחות שנגרמו כתוצאה מההריסה ומהפסולת שחלקו לא פונה ונותר בשטח, עד כדי חשש לפגיעה במתפללים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר