התייחסות ראשונה

'דגל' ירוצו לבד? מקלב: "יש כמה סיבות טובות לעשות זאת"

לראשונה, אחד מח"כי 'דגל התורה', מתייחס לשאלת הריצה בנפרד מ'אגודת ישראל' ואומר כי "יש לנו כמה סיבות טובות לעשות את זה בפועל"; ביום שלישי כינוס ענק של כל נציגי הסיעה הליטאית (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"יש לנו כמה סיבות טובות לעשות את זה בפועל", כך הצהיר לראשונה חבר-כנסת אורי מקלב מ'דגל התורה', במענה לשאלת הפילוג האפשרית מ'אגודת ישראל' וריצה בנפרד בבחירות הקרובות לכנסת.

עד כה, לפחות לפי טענות 'אגודת ישראל', לא נעשתה כל פנייה מצד 'דגל התורה', כדי לדון בשאלת הריצה המשותפת תחת 'יהדות התורה', ובכללה סדר המקומות ברשימה, אשר לפי ההסכם בין הצדדים, המקום הראשון מגיע ל'אגודת ישראל' בעוד ב'דגל התורה' דורשים את המקום לעצמם, בטענה כי כוחם גדול יותר.

במהלך ריאיון לשלמה קוק, עורך 'בקהילה', במלאות עשור לפטירת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, נשאל אורי מקלב, הנחשב לאחד מבכירי המפלגה הליטאית: האם "מותר לאיים על פילוג פנימי בתוך המפלגה", וח"כ מקלב השיב: "בהתאם להוראת הרב אלישיב, אנחנו לא מאיימים. זה בכלל לא איום. יש לנו כמה סיבות טובות לעשות את זה בפועל".

בהמשך הריאיון, קושר מקלב בין העבר להווה, ומתייחס לסערת החינוך החרדי והמשבר מול חסידות בעלזא שמהווה את אחת הסיבות לרצון ב'דגל' לרוץ בנפרד, ואמר כי "החינוך החרדי כולו נמצא בספינה אחת. כל שינוי קטן, פוגע בספינה כולה. ואם עכשיו למשל מחייבים אותך בלימודי ליב"ה, המשוואה מיידית. בהתחלה הלימודים הללו יהוו תמריץ כספי, ובשלב הבא יכריחו את כולם ללמוד ליב"ה.

"כשיש חומה בצורה", אומר מקלב, "הם לא יעזו לגעת, המים לא חודרים, הספינה מיטלטלת יותר או פחות, אבל מחזיקה מעמד. כשאתה קודח, גם אם אתה עושה את זה בתא שלך, כל הספינה שוקעת. כל מוסדות החינוך החרדי חווים קשיים, והמנהלים נאלצים להיטלטל במסעות גיוס כספים בחו"ל".

הבוקר, בריאיון ל'קול חי', אמר ח"כ מאיר פרוש כי "יש הסכם בין אגודת ישראל לדגל התורה שנחתם לפני שנה וארבעה חודשים הכולל גם את הכנסת ה-25. דגל לא דיברה איתנו על פתיחת ההסכם, אם דגל תחליט לרוץ לבד, גם נלך לבד".

בתוך כך, ב'דגל התורה' ממשיכים לעשות קולות של ריצה עצמאית והשבוע, ביום שלישי, יערכו כינוס ענק לכל נציגי המפלגה, במלאות עשור לפטירת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, זאת במקביל לדיווחים כי רבני 'דגל התורה' הנחו את הנציגים לקדם היערכות לריצה עצמאית.

גורם ב'דגל התורה' מסביר ל'כיכר השבת' כי "הסיבה המרכזית לריצה העצמאית של דגל התורה היא הסיפור של החינוך החרדי כל שאר הדברים חשובים אבל פחות רלוונטים".

לדבריו, "מה שחשוב וקריטי, זה העצמאות של החינוך החרדי. על זה אפשר להגיע באמת לפיצוץ. זה דבר רגיש כי מדובר במהלך שעלול להשפיע על כלל הציבור החרדי. ראש הישיבה התבטא על כך שהאחדות היא דבר חשוב אבל לא במחיר כזה".

האם בכינוס ביום שלישי יוכרז על ריצה עצמאית, עדיין מוקדם לדעת אך אחד המושבים בכינוס יעסוק בשאלה: "דגל התורה - לאן? מטרות ויעדים - שיג ושיח עם חברי הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר