התורים במשרד הפנים

בגלל הבחירות: תעודות זהות בלי להזמין תור

בעוד הלחץ על פקידי משרד הפנים נמשך, ברשות האוכלוסין סיכמו עם ח"כ אורי מקלב כי לקראת הבחירות תתאפשר הנפקת תעודת זהות בלי תור בכדי לאפשר הצבעה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משרד הפנים | ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לראשונה מאז החל המשבר בלשכות רשות האוכלוסין תתאפשר הנפקת תעודות זהות בלשכות, זאת בלי לקבוע תור.

ההחלטה נפלה לאחר מפגש של ראש רשות האוכלוסין וההגירה עם חבר הכנסת מקלב, שם הוחלט כאמור לבטל את הצורך בתור - כדי לאפשר לאזרחים שלא הנפיקו תעודת זהות להצביע בבחירות הקרבות.

תעודת הזהות שתונפק תהיה תעודת זהות זמנית, עד להנפקת תעודת זהות קבועה.

ח"כ מקלב שיבח את פעילותם של עובדי רשות האוכלוסין באחרונה כאשר עמד לפתחו אתגרי הקורונה וסיוע לרבים. בדבריו ביקש מקלב לאפשר כעת את הנפקת תעודות הזהות לאזרחים ללא תור ובאופן מידי בכדי לאפשר את מהלך הבחירות התקין לאזרחים שלא הנפיקו תעודות או שאבדו להם תעודות הזהות.

מקלב הסביר כי הנפקת תעודות זהות הינה הכרחית לכל אזרח בישראל - לא רק בגלל הבחירות הקרבות אלא גם לצורך הצגה לפקידי הבנקים, דיחויי צבאי, רישום הנישואין ועוד שאילו דברים על ציר הזמן הדחוף ויש לאפשר את הנפקת תעודות הזהות באופן מהיר.

"אנחנו לא יכולים להגיע למצב בו נהיה ביום הבחירות והמצבעים לא יוכלו לממש את זכות ההצבעה שלהם היות ולא הצליחו להנפיק תעודות זיהוי."

ראש רשות האוכלוסין תומר מוסקוביץ הנחה את צוותו להודיע לכל הלשכות בארץ לאפשר הנפקת תעודות זהות בכל הלשכות ללא תור ובאופן מהיר וכי בעוד חודש יתקיים מפגש נוסף לעקוב אחר התקדמות הדברים באופן מעשי בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר