שיעור לחיים

בין הזמנים: כך תלמדו את הילדים שלכם לקבל החלטות

אומרים שילדים נוהגים לחקות את ההורים שלהם וחשוב שניתן להם דוגמה אישית, אולם ב'בין הזמנים' חשוב שנלמד את הילדים שלנו דבר משמעותי לא פחות: קבלת החלטות (תיירות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

כולנו מכירים בחשיבותה של הדוגמה האישית. כולנו גם מבינים שהצורה שבה אנחנו מתנהגים משפיעה על הילדים שלנו לא פחות מהסיסמאות שאנחנו נוהגים לדקלם להם. בבין הזמנים אנחנו הרבה יותר קרובים לילדים, ומטבע הדברים הילדים יכולים לראות אותנו במגוון רחב מאד של מצבים, אולם חשוב שנשים לב לדבר נוסף.

בין הזמנים הוא זמן שבו מנעד הבחירה שלנו רחב בהרבה. אנחנו מקבלים הרבה יותר החלטות מאשר בימי השגרה הצפויים, וזה בדיוק הזמן המתאים ביותר ללמד את הילדים שלנו את אחד השיעורים הכי משמעותיים בחיים: לדעת לקבל החלטות.

אתם יוצאים עם הילדים לטיול והתוכנית משתבשת. לפעמים תגלו שהנחל המדהים התייבש, המסעדה שעליה בניתם סגורה לרגל שיפוצים, חטפתם 'פנצ'ר' ברכב או שסתם טעיתם בדרך. אתם נאלצים לשנות את התוכניות ולקבל החלטה כיצד להמשיך ולתכנן את המשך היום.

האם אתם נכנסים לחרדה כשאתם צריכים לקבל החלטה? האם אתם מסוגלים לנשום עמוק, לעצור בצד ולקבל החלטה ביישוב הדעת? האם אתם צועקים על כל הסובבים אתכם כשדברים לא קורים בדיוק בצורה שבה תכננתם? האם אתם מאשימים את אחרים, או נוטים לבקש מהסובבים אתכם לקבל את ההחלטות עבורכם? האם אתם נוטים להסתגר בינכם לבין עצמכם או שאתם דווקא מהטיפוסים שמתקשרים לכל השכונה בכדי להתייעץ?

שימו לב שהילדים לומדים ממכם: הם קולטים מה השיקולים שמנחים אתכם, הם מזהים את שלוות הנפש שלכם, ומסתבר שבעוד כמה שנים כשהם יהיו הורים לילדים שלהם הם ינהגו בצורה דומה להפליא לצורה שבה אתם מתנהגים ('העברה בין דורית').

אז כשאתם מקבלים החלטות, כדאי שתחשבו לא רק על השלכות המעשיות של הבחירות שלכם, אלא גם על המסרים החינוכיים שאתם מעבירים לילדים שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר