עסקה מטרידה

דיווח: רוסיה מתאמנת על כטב"מים איראניים

על פי דיווחים אמריקנים, חיילים רוסים מתאמנים באיראן על שימוש בכטב"מים מתוצרת איראן ככל הנראה לקראת עסקה גדולה בה ירכוש הצבא הרוסי את הכלים (חדשות בעולם)

פוטין בביקורו באיראן (צילום: סוכנות הידיעות האיראנית 'זומא')

הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה מביאות אותה להתקרב יותר לאיראנים. על פי הדיווחים האמריקנים, חיילים רוסים מתאמנים באיראן על שימוש בכטב"מים מתוצרת איראנית ככל הנראה לקראת עסקה גדולה בה ירכוש הצבא הרוסי את הכלים לצורך הלחימה באוקראינה.

על פי הדיווח ב-CNN, הרוסים כבר לא מסתירים את דבר האימונים באיראן וקצינים רוסים יצאו לאימונים באיראן כדי ללמוד את תפעול המערכות שלהם. הצבא הרוסי איבד כלי טייס בלתי מאוישים רבים במהלך הלחימה והוא נזקק למלאי חדש.

האמריקאים התריעו מפני העסקה הזו כבר לפני כמה שבועות וחשפו כי בכירים רוסים הגיעו לאיראן כדי לבחון את העסקה ותנאיה. עסקה כזו תחזק באופן משמעותי את היחסים בין שתי המדינות ורוסיה תהיה מחויבת יותר לאינטרסים האיראנים באזור, כולל בסוריה, דבר שמדאיג את ישראל.

דובר צה"ל רן כוכב, התייחס בחודש שעבר לנושא ואמר כי הוא מוטרד מההתפתחות: "זה מדאיג. עסקת הנשק שהולכת ומתרקמת באה בהפוך על הפוך. עם זאת, יש לנו מערכות הגנה אווירית מצוינות, יש לנו חיל אוויר שתוקף ופועל כמעט ללא הגבלה, ולפי מקורות זרים עושה זאת פעמיים בשבוע גם בסוריה, ובמנגנון תיאום מול הרוסים. מקווה שכך זה יימשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר