ראיון ראשון בסדרה

השנה של דייטש: "פרשיית עמנואל עשתה כבוד גדול"

העסקן יוסי דייטש, חבר מועצת העיר ירושלים ומהדמויות הבולטות של השנה החולפת מסכם שנה בראיון מיוחד ל"כיכר השבת": "היהדות החרדית הוכיחה שלא מכניעים אותה באיומים". על ניר ברקת: "יש לנו איתו שותפות טובה", אבל ממהר לעקוץ: "הוא פשוט לא מבין מהי קדושת ירושלים". מרתק (צפו בראיון)

יוסי דייטש | כיכר השבת |

(דוד כהן, צילום: מאיר אלפסי)

במסגרת פרויקט השנה החדשה של "כיכר השבת", קיימנו ראיון מיוחד עם יוסי דייטש, חבר מועצת העיר ירושלים ומי שהיה מעורב עמוקות בפרשת עמנואל עד לסופה הטוב.

"אנשים היו מוכנים להיכנס לכלא על נושא אידאולוגי, מרצון. זה מסר שהיהדות החרדית אמרה אותו בפעם הראשונה, בקול ברור וצלול", הוא אומר.

האם היה ניתן להציל את פרשת עמנואל, רגע לפני שהפכה לתבערה גדולה? "היה נראה שאדמונד לוי ננעל על הנושא הזה, שהוא רוצה לחנך את הציבור החרדי", משיב דייטש. "ברור שאם חכמים היו מובילים את המדינה, הם לא היו נותנים לזה להתרחש".

החינוך העצמאי, אומר דייטש, החליט לא לוותר - וכך עשה עד קצה הדרך. "בסופו של דבר הוכח שהבאנו כבוד רב ליהדות החרדית. הוכחנו שלא מאיימים על היהדות החרדית. ברגע שמגיע נושא ערכי כמו חינוך, איש לא יחליט בשבילנו איך נחנך את ילדינו".

כראש קרן קמ"ח, המכשירה אברכים חרדים ומסייעת להם להיקלט בשוק העבודה, הוא תוקף את ההסתה הפרועה שהתחוללה נגד המגזר החרדי.

ומה עם ניר ברקת, שמתואר כמי שמחלן את ירושלים ומוריד אותה לעמקי התהום? "יש לנו שותפות די טובה איתו", מחמיא דייטש במפתיע, אבל העוקץ ממהר לבוא: "הוא לא מבין מספיק את קדושת ירושלים. הוא לא מבין שאירועים כמו כוכב נולד לא מתאימים לעיר".

ולמרות חילוקי הדעות, מדגיש יוסי דייטש, "אף אחד מגדולי ישראל לא הורה לנו לפרוש מהקואליציה - כולל הגרי"ש אלישיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר