כפרות? הצער כולו שלנו

"איך אפשר לעשות חג עצמאות בלי איזה כמה קבבים, שוארמה, כבדים, צלעות כבש?" הרב אהרן לוי משיב לזועקי הצער כגמולם

הרב אהרן לוי | כיכר השבת |
כפרות. כמו המנגל, בלי האש (פלאש 90)

מה אגיד לכם חברים, אני לא מבסוט בכלל. לא מבסוט אמרתי? סליחהההה! קבלו תיקון! כועס!. מה זה כועס, רותח מזעם רותיייתתח.

מה יש להם אלה מתרנגולים? כל שנה אותו סיפור. כבר אי אפשר למנגל בשקט במדינה הזאת?. סססוף העולם!!!, נפלו האנשים האלה על כל הראש והכי גרוע, בצד הלא נכון שלו.

טוב טוב, נרגעתי קצת, אתם לא מבינים על מה אני מתלונן? באמת שלא? אסביר, תראו שגם אתם תחטפו שוק.

כל שנה, בני משפחתי המורחבת מאוד ואני עבדכם, יוצאים לחיק הטבע ככה כדי להרגע. לוקחים לנו איזה כמה ימים כדי לנקות ת'ראש מכל המתח המזרח תיכוני. בלי חדשות, בלי רמזורים אדומים, בלי מלחמות על הכבישים, בקיצור חופש, חופש אמיתי ככתוב במגילת העצמאות.

לא, אל תסחפו, אנחנו לא שוכרים חדר בבית מלון, למה? כמה סיבות בדבר. גם יקר, גם נקי, והכי מרגיז, אי אפשר לעשות מנגל בחדר. איך אני יודע? ניסינו. אל תשאלו מה קרה? מי לא הגיע למלון? ניידות כיבוי, עם מנוף אלא מה, אנחנו לא משחקים, שוטרים, אפילו טיול נמרץ הגיע. בקיצור לא מצא חן בעיניהם הסיפור שלנו, צמחונים כאילו, לא אהבו ת'ריח, אז ככה בעדינות, שלא נעלב, העיפו אותנו מהמלון ונפרדנו כידידים. מאז אנחנו רק בצימרים. הכי טוב ואגיד לכם בסוד, יש שם מגבות, אחחח, כן כן ותתפלאו, לא פחות טובות.

צימרים זה עולם אחר. לדוגמא. אתם יכולים לאכול מה שאתם רוצים ומתי שאתם רוצים כמה שאתם רוצים. ואנחנו זה חשוב לנו מאוד. לכן איך שאנחנו מגיעים לחניה, פורקים ציוד, וקדימה, מדליקים ת'מנגל.

אני מספר ככה מהר, אבל להדליק מנגל זו תורה שלימה, ממש מקצוע. העיקר לא חשוב, מוצאים מהרכב את הארגזים עם העופות מניחים אותם בצל מתיזים קצת מים, מה?... למה מים?... שלא יתייבשו, חראם. מה חשבתם אה? שאנחנו קונים עופות ב"סופר"? בקופסאות? עם טעם של קרטונים? חחחחחח..... הצחקתם אותי, חברים, תקשיבו לי, רק עופות חיים, הכי טוב על המנגל, עושה שמחה בלב. תקשיבו לבבר שטיינוביץ. אה? נכון, לא ספרתי לכם, בשנה שעברה עוד הייתי בבר פחימה אבל מישהו בבני ברק מהדתיים, אמר לי ששטיינוביץ עושה טוב לגנים, לבשר. לא לא שלי, מה קרה לכם, של העוף. לא משנה, העיקר, כל חופש אנחנו מביאים אתנו שנים שלושה כלובים ככה, שפתיים יישק! כלום לא נשאר, אפילו לא כנף.

את האמת אגיד לכם? אנחנו לא אוכלים אותם ליד הצימר. למה? מסוכן לעשות מנגל ליד צימר, זה לא כמו חדר במלון, הוא מעץ, השתגעתם? אז עושים בפארק, לא קרה כלום. לדוגמא, אפילו אם רק ככה קצת מתחשק למשה הקטן איזה קבבון קטנטן או שישליקונת, לא עושים חשבון רגע. על המקום אנחנו עולים על הרכב שמים שניים שלושה כלובים עם עופות על הגג, מכסים ויוצאים לחיק הטבע. איך שמגיעים לחיק מתמקמים, עדיף ליד עץ, מתניעים את המנגל ו...הבה נגילה. איזה לבד, מי לבד, כל העולם שם. גן חיות. עופות כבשים יונים ברווזים, הכל על האש. לא אל תדאגו לא משאירים לכלוך, אנחנו תרבותיים, עד הערב לא נשאר מהגן חיות הזה זכר לברכה.

ככה היינו עושים כל שנה. לא עוד! נגמרה החגיגה! מאז שהם התחילו להסתובב בשמורות נהרסו לנו החיים. מה מי? הפקחים והסיירים של אגודת "צער בעלי חיים". ז'תאמרת, נראה לי, הם נגד צער בעלי חיים לא בעד.

מסתובבים סביבנו, מצלמים, עומדים עם שלטים כאילו אנחנו איזה ראש העיר או משהו כזה, וצועקים תנו לחיות לחיות. מה יש? מה קרה? שכחו מאיפה באו? כבר אין כבוד למסורת? מה הם חושבים להם? אתמול נולדנו? מהיום אנחנו ממנגלים? זה כבר.... לא משנה.... הרבה שנים אנחנו ככה ממנגלים, גם להנות בחופש לא נותנים כבר במדינה הזאת?.

תגידו לי איך אפשר לעשות חג עצמאות בלי איזה כמה קבבים, שווארמה, צלעות כבש, כבדים - רק של עוף ופרגיות ממולאות זכר לבן גוריון ככה לקינוח, אפשר? איזה אפשר? בחלום. תקשיבו טוב! פקחים הולנדים, שוודים, נורווגים, רמת אביבים, בקיצור אירופאים!!! אי אפשר. נקודה.

חוצמזה, אלא האירופאים ילמדו אותנו מה זה צער בעלי חיים? הנה אני מתרגז שוב. בדנמרק, תקשיבו טוב חברים, בדנמרק, כדי לעבור את טקס הבגרות הם יוצאים לאיזה מפרץ ככה שקט ורגוע, מפתים את הדולפינים להתקרב לחוף ומשספים אותם תאמינו לי כל המפרץ נהיה אדום. לא שמענו שאגודה לבעלי חיים שלחה שמה פקחים עם שלטים ככה כמו בפארק שלנו.

אה.. שכחתי, נראה לי שאלה מדנמרק עושים את הבר מצוה שלהם עם הדולפינים בחודש אלול. נו? אתם שואלים. מה אתם לא יודעים? בחודש אלול הפקחים של הבעלי חיים מאוד עסוקים עם החרדים בבני ברק בירושלים ובשנה גם ברמת אביב.

מה קרה להם אלה באגודת צער בעלי חיים שהתאהבו דווקא בתרנגולים? מה אין עוד חיות מסכנות בעולם שדווקא עלינו הם נופלים? אתם יודעים כמה כלבים משוטטים יש בתל אביב? שלא תדעו! כל העולם מלא סבל ואלה לא מצאו להם רק תרנגולים להתגלגל עליהם ועלינו. צדיקים!

מה אנחנו תרנגולי כפרות? כנראה שכן. רק אנחנו.

נ.ב.אם אתם חרדים ואתם מפגינים נגד לא משנה מה. אם אתם מפחדים מהשוטרים שמרביצים לא יפה. אל תדאגו. איך שהשוטרים מתקרבים תתחילו לקרקר ככה קוקוריקו. הם לא יגעו בכם. למה? צער בעלי חיים. אבל אל תסמכו על הפקחים מהפארק הם לא יגיעו. הם עכשיו בדנמרק.

גמר חתימה טובה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר