לעולם לא נבין את גודל הניסיון • ברוך ישראל אינדיג

חובה עלינו לנסות להבין (כי לעולם לא "באמת" נבין) את גודל הנסיון. לנסות להבין את המלחמה העזה שהתרחשה במוחו שעה שהוצע לבני אלבז להשתתף בתכנית (תוכן גולשים)

ברוך ישראל אינדיג | כיכר השבת |
בני אלבז (צילום: פלאש 90)

דבר ראשון: יש כמה דברים שאנחנו בתור אנשים חרדים מבטן ומלידה מעולם לא נבין! דברים שאנחנו לוקחים כזעזוע עמוק (ואך ורק כי חונכנו על זה), אחד שחזר בתשובה – גם אם הוא יבין שזה לא בסדר (כי הוא היה שם ויודע במה מדובר) – לא יקח את הדברים באותם פרופורציות שאנחנו לוקחים! הם בתור אנשים שהיו שם בעבר והורגלו לחיים כאילה גם לאחר שהם שינו את חייהם עדיין אין הם מתייחסים לחלק מהדברים בעבר שלהם בזעזוע! כי נקודת המבט לדברים היא שונה, לכן עצם הנקודה שמדובר באדם שחזר בתשובה אין לנו זכות לשפוט אותו כל עוד אין אנחנו רואים את הדברים מאותה נקודת מבט וכל עוד אנחנו לא עמדנו באותו מקום!

דבר שני: צריכים לזכור שמדובר באדם שחזר בתשובה בשיא ההצלחה שלו בציבור החילוני, אדם זה היה מוערץ על ידי עשרות אלפי אנשים, היה לו כל מה שבנאדם (במגזר ההוא) חולם עליו,צריכים לנסות להבין את התשוקה והשאיפה שיש לאדם כמוהו לשיר מול קהל, ולמרות הכל עזב בני אלבז את הכל וחזר בתשובה! אני רוצה לראות אותך מר הרצל קוסאשוילי עומד במצב כזה ועוזב הכל למען החזרה בתשובה! אני רוצה שתנסה להכנס לראש שלו ולרגשות שהיו לו בחודשים הראשונים שאף אחד כמעט לא הסתכל עליו, ולמרות הכל הוא נשאר ולא חזר אחורה, תנסה לדמיין את עצמיך מול עשרות אלפי מעריצים עוזב הכל. תראה את אחד הזמרים הגדולים והמוערצים בציבור החילוני "עופר לוי" שג"כ שהיה גם כן במצב דומה. חזר בתשובה ולא החזיק מעמד (ואל לנו לדון את חברינו עד שנגיע למקומו) וחזר חזרה לציבור החילוני.

לכן חובה עלינו לנסות להבין (כי לעולם לא "באמת" נבין) את גודל הנסיון שאדם זה עומד! בפרט בשעה שבאו אליו מפיקי התוכנית "היכל התהילה" להציע לו להשתתף בתחרות. לנסות להבין את המלחמה העזה שהתרחשה במוחו באותה שעה שמצד אחד הוא בנאדם חרדי וזה לא לעניין (או אף יותר מ"לא לעניין") ומצד שני הוא כ"כ רוצה לשיר ולקבל מעט הערכה נוספת, כ"כ רוצה! עד שאפילו התרוץ הכי קטן שיספק את עצמו שיהיה מהעניין קידוש שם שמים ברבים (אני לא נכנס לנק' האם באמת כל כוונתו היתה לשם שמים או לא...) גרם לו להענות לבקשה בחיוב.

זוהי בכל אופן דעתי בעניין.

בתקווה שאתם מסכימים איתי

ברוך אינדיג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר