נתניהו על המצב בסוריה: לא נשעין בטחוננו על כוחות בנילאומיים

"ישראל איננה יכולה להשעין את ביטחונה על כוחות בינלאומיים", כך אומר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר למצב בסוריה והתפוררות כוח האו"ם (חדשות, מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

"ישראל איננה יכולה להשעין את ביטחונה על כוחות בינלאומיים", כך אומר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר למצב הביטחוני בסוריה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה כי "בסוף השבוע שוחחתי עם נשיא רוסיה פוטין. דנו בנושאים הקשורים בסוריה, שם המצב הופך להיות מורכב מדי יום. ראינו רק בשבוע שעבר את הקרבות שהתנהלו בסמוך לגבולנו בגולן".

נתניהו הוסיף והדגיש כי ישראל לא מתערבת במלחמת האזרחים בסוריה: "ישראל איננה מתערבת במלחמת האזרחים בסוריה, כל עוד האש איננה מופנית כלפינו".

"ההתפוררות של כוח האו"ם בגולן מחדדת את העובדה שישראל איננה יכולה להשעין את ביטחונה על כוחות בינלאומיים", הבהיר ראש הממשלה, "הם יכולים להיות חלק מהסדרים, הם אינם יכולים להיות המשענת הבסיסית של ביטחון ישראל".

באשר לתמיכה במדינה פלסטינית, אמר נתניהו כי "על כך אני אשוחח עם מזכיר המדינה קרי, אני משוחח עמו על זה ואני אשוחח עמו על זה, ויחד ננסה לקדם את הדרך למצוא פתח למו"מ עם הפלסטינים במטרה להביא להסדר. ההסדר הזה יתבסס על מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית, ועל הסדרי ביטחון מוצקים שמתבססים על צה"ל".

"כדי שנוכל לעמוד באתגרים הללו ועוד אתגרים רבים אחרים שניצבים לפתחנו, הממשלה חייבת לתפקד כמקשה אחת", אמר נתניהו והתייחס למשברים הקואליציוניים הרבים, "עד היום, בפחות משלושה חודשים, עשינו הרבה מאד דברים. קודם כל העברנו תקציב בממשלה, העברנו רפורמת 'שמיים פתוחים', אנחנו גיבשנו מתווה להגברת השוויון בנטל, אנחנו משנים עכשיו את מועד סיום שעון הקיץ, ועוד דברים רבים אחרים שהשרים עמלים עליהם ויגיעו לשולחן הממשלה ויועברו בה. אני רוצה להדגיש שוב שאזרחי ישראל בחרו בנו שנתמקד בעשייה הגדולה ולא בפוליטיקה הקטנה - וכך גם נעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר