כל סיבה למסיבה - מה אפשר לעשות בט"ו בשבט?

ראש השנה לאילנות כבר כאן, וזה הזמן להכין תכנית אמנותית לבני המשפחה. מהצפון ועד הדרום: הנה כמה פעילויות ורעיונות שבהחלט שווה להכיר (תיירות, שיווקי)

פירות יבשים. ט"ו בשבט. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ט"ו בשבט הוא ראש השנה לאילנות. מלבד מצוות שקשורות בפירות האילן, נהוג לאכול ביום הזה משבעת המינים שנמנים עם גידולי ארץ ישראל ובהם תאנה, רימון, זית, תמר ועוד. במקביל, הורים לילדים מנצלים את תנאי מזג האוויר הקרירים כדי לצאת קצת מהבית ולהשתתף בפעילויות מיוחדות.

בכל רחבי הארץ יש פעילויות שונות שמאפיינות את ט"ו בשבט. התאריך הלועזי של ט"ו בשבט השנה הוא 31 בינואר ובגני הילדים ובתי הספר מציינים אותו בטקסים שונים. בנוסף, החל מהצפון, דרך המרכז ועד הדרום תמיד ניתן למצוא מה לעשות גם עם המשפחה – אז רק כדאי להכיר את האפשרויות שעל הפרק:

צפון: נוטעים עצים יחד עם חכמי צפת

החל מהמאה ה-17 החלו חכמי צפת לערוך סדר ט"ו בשבט בישראל. מטרתם הייתה לקשור את יהודי הגולה לאהבת הארץ ולנסות לקרב את הגאולה, אז אין סיבה שהורים לא יעשו את אותו דבר גם ב-2018.

תושבי הצפון יכולים להגיע לאזורים הפתוחים סביב זכרון יעקב כדי לנטוע עצים ויש גם שמורות טבע של הקרן הקיימת לישראל שבהן מתקיימות פעילויות מיוחדות. אופציה אחרת היא להתארגן בקבוצות, לקנות שתילים בתיאום עם מחלקת העירייה ולמצוא מקום באחת מערי הצפון כדי להמשיך את מסורת הנטיעות.

מרכז: מזהים עצים וקוטפים פירות

באזור המרכז יש צמחיה הרבה יותר מגוונת מכפי שנהוג לחשוב. כבר בשרון הצפוני ועד השפלה ניתן לראות כמעט את כל סוגי עצי ארץ ישראל, ולהשתמש בחג ט"ו בשבט כדי להבהיר בפני הילדים את ההבדלים ביניהם. מומלץ לצאת לשטח עם תמונות של שישה עצים ובהם ברוש, זית, אקליפטוס, תמר, שקד וכליל החורש ולתת לכל ילד הזדמנות למצוא את העץ המועדף עליו.

אם מעדיפים פעילות אורבנית ומאורגנת יותר, ניתן לברר על אטרקציות לילדים בירושלים ובתל אביב. אטרקציות מסוימות שפעילות לכל אורך השנה יכולות להתאים גם לט"ו בשבט במידה והן עוסקות בטבע ובצמחיה, בעוד אטרקציות אחרות יפעלו רק בט"ו בשבט ובהן אלו שמאפשרות קטיף ואיסוף של פירות העונה.

דרום: נוסעים על טרקטור וחוגגים למדינה

תושבי הדרום ומבקרים מכל רחבי הארץ יכולים להגיע בט"ו בשבט למושבים בנגב כדי להכיר את עולם החיות, להשתתף בסדנאות יצירה ולנסוע על כלי רכב כבדים לחקלאות כמו טרקטור ומכונות חרישה.

אם יש לכם עוד קצת סבלנות לחכות, קחו בחשבון שפסטיבל "דרום אדום" בצפון הנגב ייפתח בסופי השבוע של פברואר. הפעם יציין הפסטיבל 70 שנה למדינה עם עמדות צילום נוסטלגיות, ארוחות בוקר בטבע ושלל אירועים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר