פה אחד

אושר תקציב למתווה הבנייה ב'נתיב האבות'

הממשלה אישרה פה אחד תקציב למתווה בנייה של 350 יחידות דיור ביישוב נתיב האבות. מדובר בצעד שיסדיר בסופו של דבר את היישוב שצפוי להתפנות בעוד כחודש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בניין הנגרייה לפני שפונה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את קידום תוכנית התב"ע (תוכנית בניין-עיר) בנתיב האבות שאמור להיות מפונה בחודש הבא על פי החלטת בג"צ. במסגרת האישור יינתן תקציב למתווה, שאמור לקדם את התוכנית לבניית 350 יחידות דיור במסגרת הסדרת השכונה ביישוב שבגוש עציון.

נתניהו התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה הבוקר: "תושבי נתיב האבות מחכים זמן רב לבשורה הזאת. אני מבקש להודות לעמיתי, שר האוצר משה כחלון, שבעבודה משותפת, בייחוד עם שני אנשים, עם ראש הסגל יואב הורוביץ ורונן פרץ ממשרדי. הם עשו עבודה יוצאת מן הכלל, גם בעניין הזה וגם בעניין של הצבת הבתים הראשונים ביישוב עמיחי בשבוע שעבר - זוהי ברכה כפולה".

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד ברכו על הצעד: "הממשלה עשתה צעד נכון, ערכי ומוסרי באימוץ הסדרת חלקה 91. תושבי נתיב האבות נפלו קורבן לעתירות של ארגוני שמאל קיצוני. החלטת בג"ץ הייתה שגויה ומחובתנו למזער ככל הניתן את הבעייתיות שנוצרה לתושבים. על כל בית שיתפרק בעקבות עתירות של ארגוני השמאל יקום ישוב על פי חוק שלא ניתן יהיה להזיזו".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן מסר בתגובה להחלטת הממשלה: "זהו הישג עצום למפעל הציוני ביהודה ושומרון. הפשע של הריסת הבתים אמנם לא יכופר בבנייה חדשה אבל כן תביא תקווה למפעל הציוני בגוש עציון".

במהלך החודשים האחרונים מנסים במשרד המשפטים ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה למצוא פתרונות עבור תושבי נתיב האבות. נכון לעכשיו נמצאה עבורם חלקה, שאליה יוכלו לעבור למשך 3 שנים ובמקביל ינסו לעבוד על הכשרת היישוב.

מדובר על פינוי של כ-15 מבנים, שאמור לצאת לפועל בתחילת החודש הבא, הפינוי הגדול ביותר מאז פינוי עמונה לפני שנה. בנובמבר האחרון הרסו כוחות הביטחון את מבנה הנגרייה הבלתי חוקית ביישוב זאת למרות שכרגע אין באמת מי שתובע את השטח עליו נמצאים כביכול הבתים שלא כחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר