ההספד של המשגיח

רבי דן סגל על פטירת הגר"ש: "להפסיק את פירוד הלבבות"

לאחר היוודע דבר פטירת הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, ספד המשגיח רבי דן סגל, שסיפר כי "בעבר היתה קרבה מיוחדת" והתריע מפני "כל החשבונות של פירוד הלבבות, שזה הרס וחורבן" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המשגיח הגאון רבי דן סגל (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

פטירת הגאון רבי שמואל אוירבך: המשגיח, הגה"צ רבי דן סגל, ספד אמש (מוצאי שבת) בפתח שיחתו השבועית בבית מדרשו בירושלים לגר"ש אוירבך זצ"ל ובסוף דבריו התריע מפני פילוגים ופירוד הלבבות.

"קשה לי להתחיל לדבר סתם אחרי שהייתה פטירתו הפתאומית של הגאון ר' שמואל זצ"ל", פתח המשגיח את דבריו. "בעבר הייתה קרבה מיוחדת", סיפר המשגיח.

רבי דן סגל המשיך ואמר כי "עוד מ'שערי חסד' אני זוכר הוא היה מתמיד גדול. ב'ברסלבער שטיבל' היה כסדר - תורה תפילה, נגלה, ונסתר, לכן קשה להגיד את השיחה כמו שצריך".

"תראו איזה אנדרלמוסיה באה לעולם והורגת רעים וטובים - פחד!", המשיך המשגיח בדבריו, "אין לך יום שאין 'קללתו מרובה מחברו'. אם מתעלים מכל החשבונות של היום יום, כל החשבונות של קטנות המוחין, כל החשבונות של פירוד הלבבות, שזה הרס וחורבן. זה גופא שיש את זה, זה הרס וחורבן".

רבי דן סגל סיים את דבריו ואמר כי "הקב"ה לא מחפש צדקות אלא שיהיו אוהבים זה את זה ומכבדים זה את זה. היום הזה של פורים הוא יום של קבלת התורה שיסודו קרבה, אהבה ואחווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר