המאבק ברבנות

הרמז של הראשון לציון הגר"י יוסף: הזכרת הרב שלמה גורן

המאבק בין הראשל"צ הגר"י יוסף לגר"ד לאו בעקבות מינוי מנכ"ל לבתי הדין, הביא את הראשל"צ להזכיר בשיעורו השבועי את המאבק של אביו מרן זצ"ל עם הרב שלמה גורן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

המאבק במסדרונות הרבנות: בשבוע שעבר פורסמה ב"כיכר השבת" דבר החלטתו של השר לשירותי דת למנות את הדיין הגאון רבי דוד מלכה למנכ"ל בתי הדין, וזה לבקשתו של נשיא בית הדין הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

שעות לאחר הפרסום, המינוי עורר סערה גדולה כאשר הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו פנה במכתב חריף וחריג ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וטען כי מדובר במחטף, שכן בעוד חודשים ספורים הוא צפוי להיכנס לתפקידו כנשיא בית הדין הרבני. מכתב, שעורר סערה בקרב חברי בית הדין.

אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי, הפתיע הראשל"צ הגר"י יוסף ובחר לספר לרגע את המאבק שהיה לאביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל עם הרב שלמה גורן בזמן כהונתו כרב ראשי לישראל.

הטקסט של הראשון לציון, עם אזכור של "מינוי מנכ"ל", גרם ללא מעט נוכחים בשיעור להבין היטב כי מדובר ברמז עבה וחריף לעבר הקומה השלישית בבניין הרבנות הראשית, לשכת הגר"ד לאו.

"מרן זצ"ל", סיפר הראשון לציון, "עם כל הצרות שהוא עבר בחיים, כל התקופות, מה שהיה לו ברבנות הראשית - עם הרב גורן, עמיתו האשכנזי, עשה לו צרות, על כל מינוי של איזה דיין או איזה מנכ"ל, איזה צרות עשה לו הרב גורן, אבל תמיד הרב היה שמח, למה? כי נפשו הייתה בתורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר