מחכים לאייר פורס 1

ההיערכות לשיא: ברק אובמה בדרך לישראל

לאחר יותר מחודש ימים של היערכות והכנות, בשעה 12:30 בצהריים, נשיא ארצות-הברית ברק אובמה, ינחת בנמל התעופה בן גוריון לביקור בישראל שיימשך שלושה ימים. בשעה 2:14 בלילה (שעון ישראל), המריא ברק אובמה בדרכו לישראל. אלו כבישים ורחובות ייחסמו במהלך הביקור? כל הפרטים (חדשות, בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אובמה (צילום: shutterstock)

לאחר יותר מחודש ימים של היערכות והכנות, בשעות הצהריים המוקדמות (רביעי) נשיא ארצות-הברית ברק אובמה, ינחת בנמל התעופה בן גוריון לביקור בישראל שיימשך שלושה ימים. אתר "כיכר השבת", ילווה את ביקור הנשיא ברק אובמה בשידורים חיים.

בשעה 2:14 בלילה (שעון ישראל), המריא ברק אובמה מנמל התעופה הצבאי 'אנדריוז' שליד וושינגטון בדרכו לישראל, לשם הגיע עם המסוק שלו. את הלילה במטוס, מעביר אובמה בשינה בתנאים נוחים במיוחד.

יחד עם הנשיא אובמה, נמצאים במטוס, יועצו לביטחון לאומי טום דונילון והיועצת הבכירה ביותר שלו ואלרי ג'ארט.

בסביבות השעה 12:30, גלגלי המטוס הנשיאותי 'אייר פורס 1' ינחיתו את הנשיא אובמה בנתב"ג, את פניו יקבלו בטקס חגיגי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס.

אובמה יבקר בסוללות "כיפת ברזל", "חץ" ו"שרביט קסמים" שהוצבו במקום, ויתרשם ממערכות ההגנה נגד טילים של ישראל.

מנתב"ג, ימריא אובמה במסוק לירושלים. בשעה 16:00 יגיע לפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, במשכן הנשיא בירושלים, שם יתקבל בטקס חגיגי, ובשעה 17:30 ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית ראש הממשלה.

בשעה 20:10 יכנסו אובמה ונתניהו מסיבת עיתונאים, לאחריה יסבו יחדיו לארוחת ערב, בסיומה יסתיים יומו הראשון של הביקור בישראל.

במהלך פגישתם, ידונו השניים בסוגיית הגרעין האיראני, ובסוגיית הנשק הכימי בסוריה, על רקע הדיווחים כי לראשונה נעשה בו שימוש במדינה. בבית הלבן הבהירו כי אובמה לא יציג תוכנית שלום מפורטת, אך בארה"ב ינסו להתניע מחדש את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

בעיני הנשיא אובמה, מטרת הביקור בישראל, היא לדבר ישירות אל הציבור הישראלי, להדגיש את דאגתו לביטחון המדינה ועזרתו למען ביטחון ישראל, כמו גם את מחויבותו לעמוד למדה של ישראל.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי "הנשיא יבוא לישראל עם מסר של יחסים תמידיים בין שתי המדינות, וידבר על המחויבות הבלתי מעורערת של ארה"ב לביטחון ישראל. מחויבות זו נמדדת לא רק בכמות העזרה שמגישה ארה"ב אלא בקשר החזק בין עמינו".

ההיערכות

בנתב"ג ובבית הנשיא התקיימו אתמול חזרות גנרליות לקראת הביקור. שטיח אדום באורך 200 מטרים נפרס בנתב"ג, וכ-70 חיילים תרגלו את ההצדעה לנשיא. בבית הנשיא בירושלים 30 ילדים התכוננו לקבל את פני אובמה בדגלים, שירים וריקודים.

200 כתבים מרחבי העולם הגיעו אתמול למלון 'ענבל' בירושלים, שם הסבו את הקומה התחתונה לצוות הבית הלבן ולכתבים הזרים. היא כוללת חדר ממסר תקשורת משוכלל, חדרי עריכה, עמדות מחשבים רבות, אולם שבו יתקיימו מסיבות העיתונאים וכן מזנון שיפעל 24 שעות ביממה.

מחוז ירושלים של המשטרה נערך לביקור אובמה על רקע השינויים בהסדרי התנועה. מרכז מידע לציבור, שמספרו: 1700-553-100 מופעל עד לסיום הביקור.

החל משעה 03:30 בצהריים, כביש 1 ייסגר לסירוגין עבור פמליית הנשיא, שתעשה את דרכה מנתב"ג לירושלים. ביום חמישי, תיחסם התנועה מצומת חיזמה לבית אל בין השעות 09:15-08:30. ביום שישי, ייסגר הכביש לתנועה מירושלים לכיוון נתב"ג.

שינויים נוספים בהסדרי התנועה והחניה

חניה: לא תתאפשר חניית רכבים בכל שלושת ימי הביקור ברחובות הבאים: דרך עזה, רמב"ן, קרן היסוד, אגרון, דוד המלך, ז'בוטינסקי, שדרות רופין, בן צבי, שד' שז"ר, הנשיא השישי, וויז, שדרות המוזיאונים, אמיל בוטה ואדמוני. ביום שישי בלבד תיאסר החנייה ברחובות: וולפסון, שדרות הרצל, איש שלום, פרבשטיין, שמואל בייט וצומת הולנד.

בעלי תו חניה אזורי יורשו לחנות בימי הביקור באזורי חניה סמוכים. רכב שיחנה ברחובות אלה ייגרר לחניוני הגרירה בגן הפעמון או בגבעת התחמושת.

חסימות כבישים: רחוב המלך דוד - מצומת ז'בוטינסקי (כיכר פלומר) עד צומת אגרון (מכס), ורחוב וושינגטון יהיו סגורים לחלוטין לכניסת רכבים למעט כניסת רכבים של תושבי המקום (בהצגת תעודת זהות כולל ספח עם כתובת מגורים בלבד). תושבי ימין משה יורשו להיכנס לשכונה דרך רחוב שמאע (הרחוב יהפוך לדו סיטרי בהכוונת משטרה).

צירי נסיעה חלופיים: כביש בגין, כביש 9 (שדרות גולדה מאיר, יגאל ידין), דרך חברון, חטיבת ירושלים, דרך חיים בר לב, שדרות לוי אשכול, רחוב בר אילן, רחוב הנביאים, בן זכאי, יהודה הנשיא, גולומב.תחבורה ציבורית:צפויים שיבושים בקווי התחבורה הציבורית בכל רחבי העיר.

לוח הזמנים של הביקור

יום רביעי

12:30 - הנשיא אובמה צפוי לנחות בנמל התעופה בן גוריון, שם יתקיים טקס ממלכתי ותוצג מערכת "כיפת ברזל".

16:00 - נשיא ארצות הברית יגיע לפגישה למשך שעה עם הנשיא פרס.

17:30 - הנשיא אובמה ימשיך לפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

20:10 - תתקיים מסיבת עיתונאים בבית ראש הממשלה.

יום חמישי

9:00 - 10:25 - הנשיא יבקר במוזיאון ירושלים בדגש על היכל הספר ותערוכה טכנולוגית.

11:00 - נשיא ארצות הברית יגיע לביקור ברמאללה.

16:40 - הנשיא אובמה יחזור לירושלים וינאם בבנייני האומה.

20:00 - הנשיא יגיע לארוחת ערב בבית הנשיא פרס.

יום שישי

8:40 - הנחת זרים בהר הרצל על קבר בנימין תאודור הרצל ועל קברו של ראש הממשלה יצחק רבין.

9:30 - הנשיא אובמה יבקר במוזיאון יד ושם

12:30 - ביקור בבית לחם ובכנסיית חג המולד.

15:00 - טקס פרידה מנשיא ארצות הברית בנמל התעופה בן גוריון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר