מכתב מצמרר • בלעדי

נחמן שטיצר במכתב כואב לשר החינוך: "רציתי למות"

לפני כשנה שכח נחמן שטיצר, רב'ה ממודיעין עילית את הילד חיים בויימל ז"ל ברכבו. מאז האסון הוא בקושי מתפקד. לפני כשבועיים שלח מכתב כואב לשר החינוך שי פירון בו הוא מספר על היום הנורא בחייו ("רציתי למות") וקורא לשר להסדיר את הדיווח על אי הגעת ילדים למוסדות חינוך • המכתב המלא (חרדים)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
נחמן שטיצר (צילום: חדשות 24 ופלאש 90. עיבוד כיכר השבת)

מקרים טרגיים, כמו זה שאירע לפני כשנה לנחמן שטיצר קורים כל הזמן. רק בשבועות האחרונים נתבשרנו על עוד שני ילדים שנשכחו למותם. שוב עולה השאלה איך מונעים את האסון הבא?

נחמן שטיצר' הרב'ה ששכח את הילד חיים בוימל ברכבו, פנה לשר החינוך שי פירון וקרא לו להסדיר את הדיווח על אי הגעת ילדים למוסדות חינוך, מה שימנע הישנות מקרים מסוג זה.

במכתב מגולל שטיצר את היום הנורא בחייו, ומסביר מדוע הסדרת דיווח על ילדים יכול למנוע את המקרה הבא ולהציל נפשות.

"בבוקר אותו היום, בדרך לעבודתי, הסעתי מספר ילדים ברכבי לבתי התלמוד שבו הם לומדים", כתב שטיצר, "אחד הילדים היה חיים בויימל ז"ל כבן 3 שנים. במהלך נסיעתי עצרתי סמוך לבית התלמוד של כל אחד מהילדים. בשלב מסוים עצרתי בסמוך לבית התלמוד שבו לומד חיים, חשבתי שהוא ירד מהרכב והמשכתי בדרכי לבית התלמוד שבו אני מלמד".

"בסיום יום עבודתי חזרתי לרכבי בשעת הצהריים", מתאר שטיצר את הנורא מכל, "מצאתי את חיים הקטן ללא רוח חיים. נחרדתי לגלות שבעצם חיים נשאר ברכב כל אותן שעות ונפטר, כנראה בשל החום הכבד ששרר ברכב. רציתי למות בו במקום. בכיתי והקאתי ולא הצלחתי להירגע".

"זמן קצר לאחר מכן נלקחתי לחקירה אודות המקרה. בסופו של דבר הוגש נגדי כתב אישום לבית המשפט השלום ברמלה בגין גרימת מוות ברשלנות", ממשיך שטיצר.

"אני יודע שהאסון הנורא ילווה אותי עד סוף חיי"

"מאז אותו אירוע אני בקושי מתפקד", כותב שטיצר לשר החינוך, "והאסון הכבד נתן את אותותיו גם על משפחתי. עם זאת, כאבנו מתגמד ביחס לכאבם של הוריו של חיים הקטן ובני משפחתו".

"אני יודע שהאסון הנורא ילווה אותי עד סוף חיי. לקחתי אחריות על התרחשותו מתחילת הדרך ואיני מתנער מכך, אולם, המחשבה שאולי אם הייתה מוטלת חובה על המורים להודיע להורים שילדיהם לא הגיעו למוסד חינוך, ניתן היה להציל את חיים - אינה נותנת לי מנוח", ממשיך שטיצר במכתבו.

"עולמן של שתי משפחות כבר נחרב, אך אני תקווה שתפעל למען הצלת עולמות אחרים בעתיד ותסדיר את נושא הסדרת הדיווח להורים על אי הגעת ילדים למוסדות חינוך", כותב שטיצר לשר החינוך.

עו"ד עפר ברטל, המייצג את שטיצר, קרא גם הוא להסדיר את הנושא. "מוכח במקרים האחרונים שכל אדם, לצערנו הרב, יכול לשכוח את היקר מכול לו, ילדו, במכונית",אמר עו"ד ברטל. "מכיוון שהוכח שזה אנושי ולא מעשה פלילי, הגיע הזמן שהרשויות ינקטו בכמה צעדים קטנים וזולים שימנעו כמעט לחלוטין טרגדיות כאלה בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר