בית שמש: משה אבוטבול נבחר לכהונה שניה

לאחר מאבק סוער בין החרדים לחילונים, ניצח משה אבוטבול, מועמד הציבור החרדי, ונבחר לכהונה שניה לראשות העיר בית שמש עם כ-52% לעומת אלי כהן שקיבל 46% (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ניצח. משה אבוטבול (צילום: פלאש 90)

הניצחון של ש"ס – בית שמש: משה אבוטבול, מועמד תנועת ש"ס לראשות העיר, ניצח בבחירות את המועמד החילוני ונבחר לכהונה שנייה בראשות העיר.

הבחירות בעיר בית שמש התמקדו במאבק על דמותה של העיר, בין הציבור החרדי לציבור החילוני, כאשר מועמד החרדים היה משה באבוטבול ומועמד החילונים היה אלי כהן.

כל המפלגות החילוניות תמכו באלי כהן ועודדו את תומכיהם להתגייס ולהצביע למענו, ואכן, יום בחירות מתו במיוחד עבר על העיר בשל אחוזי הצבעה גבוהים.

אך בסופו של יום, לאחר ספירת הקולות התברר כי אבוטבול נבחר לכהונה שניה עם 51.94 אחוזים מהקולות, לעומת אלי כהן שקיבל 46.51 אחוזים.

הניצחון בבית שמש, הוא אולי הניצחון היחיד של יו"ר ש"ס אריה דרעי בבחירות הללו, מעבר לכך שבממוצע הארצי ש"ס עלתה במספר הקולות שקיבלה.

לאחר היוודע תוצאות הבחירות, אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי"תנועת ש"ס מברכת את נציגה ראש העיר בית שמש משה אבוטבול על היבחרו בשנית לראשות העיר. אמון התושבים עם אוכלוסיה מגוונת מוכיח את יכולותיו וסגולותיו. אני תפילה כי ימשיך להוביל את העיר להישגים למען כלל תושבי העיר".

בנוסף, מדובר בניצחון משמעותי לציבור החרדי, לאור העובדה שבעיר יש עתודות בניה לעשרות אלפי יחידות דיור, שיכולות לסייע מאוד למצוקת הדיור החמורה של הציבור החרדי.

אחוז ההצבעה בעיר עמד על 68 אחוזים – 32,585 איש הצביעו בבחירות. משה אבוטבול קיבל 16,926 קולות, אלי כהן קיבל 15,155 קולות והמועמד השלישי, מאיר בלעיש, קיבל רק 504 קולות.

בחלוקה למפלגות, החרדים עם תשעה מנדטים במועצת העיר. ש"ס עם שלושה מנדטים, 'דגל התורה' שרצה עם האותיות 'חן' עם שלושה מנדטים, אגודת ישראל של החסידויות גור, בעלזא וויז'ניץ עם שני מנדטים ומפלגת 'כח' של הכלל חסידי עם מנדט אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר