חדש בצה"ל: אלפי חיילים במרד אינטרנטי בעקבות "דוד הנחלאווי"

סרטון בו נראה חייל צה"ל דורך את נשקו לעבר נער פלסטיני, והטענה כי בעקבותיו הוא הודח מהצבא, הביא למרד אינטרנטי ראשון מסוגו של חיילים כנגד המערכת הצבאית (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
צילום של עמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי" (צילום: מתוך פייסבוק)

חיילי צה"ל מציגים: מרד אינטרנטי. סרטון שעלה לרשת מעורר סערת ענק ברשת, כאשר בעקבותיו, אלפי חיילים ועשרות אלפי אזרחים פתחו בעצומה ספונטנית לתמיכה בחייל המוצג בסרטון.

בסרטון נראה החייל דוד אדמוב דורך את נשקו מול צעירים פלסטינים שהתגודדו סביבו ליד בית הדסה בחברון. לאחר מכן נודע כי הוא הודח מהגדוד שלו, כאשר כולם הניחו התחילה כי הוא הודח מתפקידו על רקע מעשיו מול אותם פלסטינים המתועדים בסרטון.

קבוצה בפייסבוק בשם "גם אני עם דוד הנחלאווי", שקמה רק אתמול (שלישי), צברה בתוך יממה אחת בלבד למעלה מ-70 אלף לייקים(!), ועוררה את אומת הרשת לתמיכה נרחבת בחייל המודח.

רק מאוחר יותר הבהיר צה"ל, כאשר אדמוב עצמו הצהיר על כך, שההדחה ועונש מחבוש שנגזרו עליו נבעו בגלל תקריות אלימות כנגד חבריו לגדוד. אלא שזה היה קצת מדי ומאוחר מדי.

כאמור, למעלה מ-70 אלף אנשים הצטרפו לדף שכותרתו "שמים סוף להפקרת חיילי צה"ל", זאת על רקע מאות מקרים, רבים מהם מתועדים, של חיילי צה"ל העומדים חסרי אונים מול מאות ואלפי פלשתינים שמיידים לעברם אבנים ובקבוקי תבערה, כאשר על פי פקודות הצבא, אין באפשרות החיילים להגיב אלא רק במקרים של סיכון ממשי לחייהם.

כאמור, אלפי חיילים הצטרפו למחאה כנגד הדחתו של אדמוב, או יותר נכון כנגד "הפקרת חיילי צה"ל, והעלו לרשת מאות תמונות בהם הם נראים עם מדים ומסתירים את פניהם בדפים עליהם רשום, בין היתר: "גם אני עם דוד הנחלאווי", או "גם אני נחלאווי" ו"כולנו דוד הנחלאווי".

בנוסף, אלפי אזרחים, ואפילו מספר ידוענים, העלו לדף תמונות עליהם הכיתוב "גם אני עם דוד הנחלאווי", וההצפה של התמונות לא נעצרת.

בצמרת צה"ל כנראה עדיין לא הפנימו את העידן החדש בו אנחנו חיים, בו יכולים חיילי צה"ל להפגין כנגד החלטות הצבא, והכל במרחק "קליק" אחד בפלאפון באמצעות הרשתות החברתיות.

דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, אמר בעקבות המחאה כי "פייסבוק הוא לא כלי מחאתי אלא כלי חברתי. לכל חייל יש מפקד והוא מוזמן לדבר איתו". לדבריו, חיילים צריכים להבין שמקומן של מחאות אינו בפייסבוק: "נכנס את החיילים ונסביר שמצד אחד יש תופעות חברתיות מבורכות, ומצד שני זה לא בהכרח המקום".

חיילים ותושבים מפגינים תמיכה בדוד הנחלאווי (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר