הרדיפה נמשכת

בית המשפט העליון ביטל הבטחת ההכנסה לאברכים

דרמה בעליון: בהרכב מורחב של שבעה שופטים בראשותו של הנשיא גרוניס, התקבלה עתירת העמותות החילוניות ובוטלה החלטת הממשלה לפיה אברכים העומדים בקריטריונים יקבלו "הבטחת הכנסה" • בעמותות החילוניות ששים על פסק הדין: "קצבת הבטחת הכנסה תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השופט "הדתי" אליקים רובינשטיין (צילום: פלאש 90)

רדיפת לומדי התורה נמשכת, וכעת הגיע תורו של ביתה משפט העליון שביטל הצהריים (ראשון) את הקצבה של הבטחת הכנסה של אברכי הכוללים החרדים בישראל. הסיבה: המלגה מנציחה את "חוסר השוויון" והיא אינה תורמת ליציאת חרדים לעבודה.

בהרכב מורחב של שבעה שופטים בראשותו של נשיא בית המשפט העליו אשר גרוניס הוחלט לבטל את החלטת הממשלה להעניק את ההבטחת הכנסה למי שעומדים בהגדרות: מי שאינו עובד, יש לו לפחות שלושה ילדים והוא לומד לפחות 35 שעות בשבוע בהיכל הישיבה.

קראו עוד: החרדים מגיבים: "החלטת בג"צ היא הכרזת מלחמה"

פסק הדין של בית המשפט העליון נכתב על ידי השופט אלייקים רובנשטיין, (חובש כיפה סרוגה), בעקבות עתירה שהגישו מספר עמותות ובראשם אומ"ץ, ישראל חופשית והתנועה המסורתית.

להורדת פסק הדין המלא לחצו כאן.

רובינשטיין קבע בפסק הדין כי: "החלטת הממשלה אינה משרתת את תכלית ההחלטה לגרום לאברכים לצאת למעגל העבודה, אלא ממשיכה להנציח את המצב הקיים, לפיו הם יהנו כלכלית מכספים המגיעים אליהם ללא קשר לעידודם להשתלב בשוק העבודה".

"החלטת הממשלה איננה שוויונית, ופוגעת במגזרים אחרים" קבעו השופטים.

בהמשך פסק הדין כתב שופט בית המשפט העליון כי: "קיים קושי רב בטענה, כי תקצובם של אברכי הכוללים במשך תקופה ארוכה - ארבע שנים (התקופה הראשונה במסלול הבסיסי), מבלי שבתקופה זו מחויבים הם לרכוש כל השכלה תעסוקתית או מיומנות תעסוקתית שהיא, מעודד את השתלבותם בשוק העבודה בסיומה של אותה תקופה.

"אברך המסיים את התקופה הראשונה במסלול הבסיסי, אינו בעל מיומנות או כשירות גבוהות יותר להשתלבות בשוק העבודה מאשר ביומו הראשון בתוכנית. מה הועילו אפוא חכמים בתקנתם?".

עם זאת, אישר בית המשפט העליון להמשיך ולהעניק את המלגות למי שנחשבים "מתמידים" - שכל חייהם מוקדשים ללימוד תורה. על פי ההחלטה, ניתן לגבש מסלול תמיכה חילופי לאותם מצטיינים, אך שלא ייפרץ גבול מספרם הסביר.

בעמותות החילוניות כמובן ששים על החלטת בג"ץ. אחת מן העותרות לבג"צ בנושא קצבת הבטחת ההכנסה, עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, קובעת ש"החלטת בג"צ והביקורת החריפה שהוא מותח על הממשלה היא אות קלון לממשלה הקודמת".

סמנכ"ל חדו"ש שחר אילן ברך על ההחלטה לבטל את החלטת הממשלה. אילן אמר כי "בג"צ מאשר למעשה את טענתנו שהרפורמה כביכול שערכה הממשלה הקודמת בקצבת הבטחת הכנסה לאברכים לא היתה רפורמה כלל, אלא עבודה בעיניים, ומטרתה היתה להמשיך לשלם את הקצבה השערורייתית והמפלה. אוי למדינה שהממשלה שלה מרמה את אזרחיה ומנסה לשטות בהם.

יש לקוות", אמר אילן, "שהפעם באמת הסתיים המצב הבלתי נסבל בו יש רק ציבור תלמידים אחד שמופלה לטובה ומקבל הבטחת הכנסה – האברכים. על יש עתיד, הבית היהודי ושאר מפלגות הקואליציה מוטלת האחריות לוודא שלא יועבר שוב חוק עוקף בג"צ, וקצבת הבטחת ההכנסה לאברכים שלא היתה צריכה לבוא לעולם תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר